Tucet tipů pro úspěšnější tweetování

A je tu druhý díl našich tipů a triků pro oblíbené sociální sítě. V tom prvním jsme se zaměřili na Facebook, tentokrát pod mikroskop šoupneme Twitter. Na rozdíl od Facebooku u nás Twitter ještě nedosáhl své zlaté éry, ale poměrně rychle se k ní přibližuje. Ovládněte tohohle hyperaktivního ptáčka zpěváčka (tweet=pípání), aby to byly vaše tweety, co bude slyšet v dalekém okolí nejhlasitěji.

1. Zjistěte, proč ztrácíte followery

Nástroj Qwitter vám (zdarma) poví, kdo a kdy vás přestal na twitter sledovat, přičemž se také pokusí odhadnout, který váš příspěvek tuhle nemilou věc mohl způsobit. V placené verzi dokáže i opak, tedy sledovat, kdo a kdy vás sledovat začal.

2. Umlčte lidi, které sledujete

Tedy v mezích zákona. Anglický twitter používá trefně nazvanou funkci Mute, která sice neodstraní osobu z vašich sledovaných, ale její příspěvky na vaší twitterové stránce už ano, aniž by to daná osoba věděla. V češtině se funkce jmenuje Skrýt a najdete ji u každého příspěvku každé osoby na vaší stránce - v pravém spodním rohu příspěvku v menu Víc.

3. Využijte vyhledávání, i to pokročilé

Twitter je přeplněný vším možným, ale díky vyhledávání můžete poměrně efektivně hledat, co zrovna potřebujete. Vzhledem k množství vyhledávacích kritérií lze omezit výsledky na nutné minimum, ze kterého už si snad vyberete.

Od listopadu 2014 navíc Twitter umožňuje vyhledávat ve všech Tweetech, které kdy byly uskutečněny - do té doby to bylo pouze za poslední cca týden. Tomu říkáme změna! 

4. Udělejte z privátní konverzace veřejnou

Pokud si povídáte s někým na twitteru (před odpovědí je @jméno), tato konverzace je viditelná pouze vám dvěma a zároveň všem, kteří vás mají oba ve sledovaných. Pokud se vám to nelíbí, můžete před @jméno napsat třeba tečku, čímž se příspěvek stane veřejným.

5. Zálohujte svoje tweety

Kvalitní tweety nejsou samozřejmostí a určitě o ně nechcete přijít. Ne že by to bylo pravděpodobné. i tak si je ale můžete zazálohovat. Běžte do nastavení a v záložce Účet klikněte na volbu Vyžádat si archiv. Odkaz ke stažení vám přijde emailem.

6. Nastavte čas zveřejnění příspěvku

To je dnes trochu problém, protože časování probíhá pomocí reklamní platformy Twitteru, která u nás není zatím dostupná. Přesto, pokud jste aktivní a máte zájem, můžete individuálně tuto možnost vyjednat přímo s Twitterem, nebo můžete mít účet anglický. Tam pak u nového tweetu kliknete na položku Scheduling a vyberete, kdy se má zveřejnit, což se hodí k načasování novinek, nebo ke zveřejnění v den a čas, kdy máte největší šanci na retweety.

7. Klávesové zkratky!

Klávesové zkraty milujeme a při používání Twitteru se bez nich obejít nemusíme. Kromě tradičních zkratek používá Twitter i postupné stačení klávesy G a poté některé další, přičemž to nejdůležitější najdete v této pěkné infografice od UI designéra Jamese Trafa.

8. Vícenásobné účty na Twitteru s jednou mailovou adresou

Pokud máte gmail (a přečetli jste si tento náš článek, bod 7), možná víte o možnosti přidat za své uživatelské jméno (bez uvozovek) frázi „+cokoliv“, kde cokoliv můžete nahradit, no, čímkoliv. Pokud někde takovou adresu zadáte, tak emaily na ni odeslané vám pořád přijdou na váš mail, aniž byste museli v gmailu cokoliv nastavovat.  U Twitteru to projde jako unikátní emailová adresa a vy nebudete muset pro různé účty zakládat víc mailových účtů.

9. Můžete vypnout všechna emailová upozornění

Pokud nechcete dostávat žádné emaily skrze svůj Twitterový účet, můžete si tuto volbu deaktivovat v Nastavení v trefně nazvané položce „E-mailová oznámení“. Můžete je vypnout úplně, nebo si vyberete, na jaké události (ne)chcete být upozorňováni mailem.

10. Z reklamních tweetů můžete vyřadit uživatele, kteří vás už sledují

Opět budete potřebovat reklamní účet (viz bod 6). Při cílení reklamy můžete (a v zásadě je to mnohdy i lepší) vyřadit lidi, kteří vás už sledují. U psaní nového tweetu zvolíte v záložce DELIVERY možnost Promoted-only, což bude mít za následek poslání příspěvku okruhu lidí, na které cílíte v kampani vyjma těch, kteří vás sledují.

11. Pokročilá analytika přímo od Twitter – zdarma

Reklamy u nás nefungují, ale analytický nástroj ano. Ostatně ten se může hodit každému, ne jen profíkům. Základní analýza je dostupná pro poslední 4 týdny vašeho tweetování a měří dosah vašich příspěvků, počet retweetů, kliknutí na linky a podobně.

12. Vyhledávací operátory (skoro) jako v Googlu

Twitter se kromě pokročilého vyhledávání rozhodl začlenit i vyhledávací operátory, které rozšiřují možnosti tradičního vyhledávacího řádku. Operátory jsou samozřejmě v angličtině a jsou podobné těm, které používá Google. Přesnou frázi najdete tak, že ji dáte do uvozovek, dva pojmy vyhledáte tak, že mezi ně vložíte logické operátory AND nebo OR (A/NEBO). Všechny operátory najdete v této hezké tabulce přímo od Twitteru. 

Zaujal vás článek? Ohodnoťte ho!


Průměrné hodnocení: 5
Hlasováno: 1 krát

Přidávat komentáre mohou pouze přihlášení užívatelé.
Nahoru