Herní žně letos přinesou opravdové poklady

Od září do Vánoc se každý rok může pochlubit největším množstvím atraktivních AAA titulů, které zaplavují herní obchody, podobně třeba jako kina. Špatné počasí, škola a Vánoce jsou svatou trojicí, která zvyšuje poptávku po zábavě, kterou si můžete užít někde v klidu, ideálně doma – a právě proto se vydavatelé mohou přetrhnout, aby zákazníkům vyšli vstříc. Letos bude ovšem trh přecpaný opravdu výjimečně kvalitními tituly. Těšíte se?

1. září – METAL GEAR SOLID V: PHANTOM PAIN

Už první školní den přichází na obrazovky televizí (konzole) a monitorů (PC, což u série nebývá zvykem) veledílo Hideo Kojimy, asi nejznámějšího japonského tvůrce her vůbec. Pátý velký díl uznávané stealth akční série je jeho posledním kvůli výrazným neshodám s vydavatelem (Konami). I kvůli tomu se spekulovalo o tom, jestli se do MGSV dostane vše, tak jak to mají fanoušci rádi, zda tento génius herní tvorby dokáže bez restrikcí realizovat svoji vizi.

Dnes, týden před vydáním hry, díky recenzím již víme, že se to povedlo dokonale. Nejlepší MGS hra, nejlepší stealth hra, nejlepší hra vůbec,… To třetí ukáže až čas, ovšem sám o sobě fakt, že hra vyčnívá i v tak kvalitní sérii jako Metal Gear Solid, o něčem vypovídá.

Ve hře se vžijete do ústřední postavy celé série, Big Bosse, který prochází celou sérií (na rozdíl od pro nás možná známějšího Solid Snakea, který je hrdinou v několika dílech právě na úkor Big Bosse, proti kterému bojuje) a jde hlavně o jeho příběh a realizaci jeho snu o ideálním světě. Celý příběh je natolik komplikovaný, že před hraním doporučujeme nastudovat jeden ze souhrnných výpisů, které se na internetu povalují (třeba tady, bez spoilerů k samotné hře a jejímu prequelu: reddit). Herně jde o open-world stealth akci využívající spoustu gadgetů, které by Bossovi záviděl i Bond. Stejné důležitý jako perfektní gameplay je ale i strhující příběh, který patří mezi nejdospělejší a nejlépe podané mezi videohrami.

2. září – ACT OF AGGRESION

Klasických strategií není nikdy dost a Act of Aggresion je jednou z těch, které vypadají opravdu slibně. Jde o zástupce RTSek podobných sérii C&C, což je dobře, protože jde o takřka vyhynulý žánr. Celá hra začíná krachem čínského finančního systému a světovou krizí v po roce 2020, takže doufáme, že není moc prorocká.

4. září – MAD MAX

Vynikající film doprovozený vynikající hrou? Zatím to tak vypadá. Obří ale pustý otevřený svět bude dějištěm third-person akce ne nepodobné skvělému Shadow of Mordor, ale tady si navíc pořádně zařádíte i ve svém autě, které si budete vylepšovat v průběhu hry. A protože je Max opravdu šílený, je taková i celá hra – brutální, explozivní a nelítostná.

18. září – FORZA MOTORSPORT 6

První čistě next-gen Forza a třetí na XONE celkově přichází poměrně brzy, uvážíme-li, že konkurence v tomto segmentu ještě žádnou hru nenabídla (ano, Gran Turismo se klasicky fláká, snad bude mít aspoň dobrý finiš). Tato Forza přinese hlavně jízdu za deště, který bude ovlivňovat chování vozidla (novinka v sérii), lepší grafiku a rozšířený obsah. Jelikož jde o „Motorsport“ a nikoliv „Horizon“ větev, půjde opět hlavně o okruhové závodění.

29. září – TONY HAWK’S PRO SKATER 5

Skateboardové šílenství je zpět. Nový THPS by měl přinést to, co na něm fanoušci milují – povedené mapy, spoustu tajných zákoutí, ještě více úkolů, spoustu triků a intuitivní ovládání. Tentokrát bude mít velkou váhu i multiplayer, který by měl být jak kooperativní, tak kompetitivní.

29. září – MIGHT & MAGIC HEROES VII

Možná se vám zdá, že 7 v sérii už je trochu moc, ale „Heroesy“ mají tu výhodu, že je každý díl úplně jiný, byť jde stále o stejný typ hry ve stejném univerzu a stejnými základními principy. Sedmička se snaží hlavně o lehké zkrocení divokého vývoje, který nastal se šestým dílem – vývoje a zjednodušování, které fanoušky trápilo asi nejvíce. Zatím se zdá, že půjde opět o skvělou hru, která vypiluje k dokonalosti novinky uvedené v předchozím díle.

23. října – ASSASSIN’S CREED SYNDICATE

Nový Assassins Creed přináší hlavně nové prostředí, konkrétně Londýn za průmyslové revoluce. Na víc se nás neptejte, protože tahle série stihla neuvěřitelných 9 hlavních dílů za 8 let, co existuje. A z toho nic světoborného nevymlátíte, obzvlášť když se jmenujete Ubisoft. Pro fanoušky ale jasná volba, asi.

27. října – HALO 5: GUARDIANS

Jedna z nejvýraznějších videoherních sérií se konečně dočká dalšího pokračování. První next-gen Halo je ještě větší haló než Forza 6, takže majitelé XONE se mají na co těšit. Další etapa v boji o nadvládu nad roztříštěnou galaxií může začít, ale nebojte se, Master Chief bude opět v akci i se svým stylovým bojovým oblekem.  

5. listopadu – NEED FOR SPEED

Je to Underground 3, nebo není? Podle názvu ne (v módě jsou holt „retro“ názvy bez podtitulů a číslovek), ale podle dostupných informací rozhodně ano. Takže noc, spousta tuningu a to výkonového i vizuálního. Od tohoto dílu asi nemůžeme čekat omezení dominantních arkádových prvků, takže půjde o typického zástupce série. Vadí to ale někomu?

6. listopadu – CALL OF DUTY: BLACK OPS III

Třetí díl čím dál oceňovanější podsérie Call of Duty se vydává do budoucnosti a už od prvního traileru je kritizován za nekonečnou neoriginalitu, zejména za tematickou podobnost se sérií Deus Ex. Těšit se tak můžeme na spoustu technologických vychytávek i tíživých otázek souvisejících s transhumanismem. A samozřejmě na koridory plné nepřátel, které musíme pokosit.

10. listopadu – FALLOUT 4

Po New Vegas od Obsidianu se značka opět vrací do interních studií Bethesdy, která vytvořila už Fallout 3. V zásadě jde stále o stejnou hru – stejně (blbě) vypadá, stejně se hraje a nejspíš se může těšit i na stejně vysoká hodnocení. Falloutu se totiž hodně odpouští, i když jde o first-person střílečku, která z původní na dialozích a tahových soubojích stojící sérii udělala kratochvíli na odreagování. Hra přinese novinky hlavně v oblasti sandboxu a svobody, kdy si budete moci vybudovat vlastní osady, o které bude ale třeba i následně pečovat.

13. listopadu – RISE OF THE TOMB RAIDER

Nového Tomb Raidera bychom do přehledu ani nejraději nezařadili, protože Microsoft zde zařídil nepěknou věc – časovou exkluzivitu, takže letos se ho dočkají pouze hráči na XONE. Díky kvalitám předchozího dílu by ale byla škoda novou Laru ignorovat a to i díky tomu, že v pokračování už nebude tak ufňukaná a zaměřená na survival, ale mohla by se vrátit v lepší formě a trochu náročnějšími adventurními prvky (ne, to se asi nestane, ale doufat můžeme).

20. listopadu – STAR WARS BATTLEFRONT

Battlefield bez singleplayeru a v kulisách Star Wars, přesně na to se můžeme těšit v podání SW: Battlefront. Novinka bude obsahovat souboje pouze na planetách, což je trochu škoda, průlet v X-Wingu by fanoušci ocenili, ale kvality hry by to jinak nemělo příliš srazit. Atmosférické bitvy mezi Impériem a Rebely prostě nikdy neomrzí.

20. listopadu – STAR FOX ZERO

A máme tu něco i pro příznivce WiiU. Star Fox Zero je novinkou v sérii arkádových leteckých/vesmírných stříleček. Na první pohled možná trochu infantilní bajkový svět vás snadno a rychle pohltí a gameplay neumí nikdo tak dobře jako šikovní Japonci, kteří musejí z minima (hardwarová výbava konzolí od Nintenda) vytěžit maximum (skvělou hru).

1. prosince – JUST CAUSE 3

První dva díly této série zaujaly grafikou a nezřízenou destrukcí všeho v okolí hlavního hrdiny, který při své snaze svrhnout diktátorské režimy danou zemi raději zcela zničí, než aby ji nechal trpět pod bičem tyrana. Trojka bude úplně stejná, přidáno bude jen pár dalších možností, jak svět ničit a jak se v něm pohybovat – a to je vše, co taková hra potřebuje, protože jde o open-world sandbox, k jehož formování (ok, tady spíše deformování) potřebujete jen sadu užitečných nástrojů (hák, vakoveverčí oblek, vozidla, letadla a zbraně).

4. prosince – XENOBLADE CHRONICLES X

Druhá hra pro WiiU (a to vynecháváme Devil’s Third a původně měla v tomto období vyjít i nová Zelda) v našem přehledu je ještě výrazně ambicióznější a vyhlíženější než Star Fox. Xenoblade Chronicles X platí za výjimečně kvalitní RPG (díky japonským recenzím a skvělému předchozímu dílu), které vám dává celý svět k prozkoumání. Vaše loď s pozůstatky lidské civilizace totiž ztroskotala na cizí planetě, kterou je třeba prozkoumat a lehce zútulnit, než zase dojde k nějakému nepěknému střetu s Mechony.

8. prosince – HITMAN

Agent (nájemný vrah) s kódem 47 se opět s chutí pustí do práce v chystaném pokračování oblíbené série. Opět dostanete seznam cílů, které je potřeba eliminovat, ale provedení je jen a jen na vás. Co se týče možností, jak zakázku splnit, nový Hitman by měl nabízet ještě větší volnost. Oproti minulému dílu (Absolution) by měl mít hráč mnohem více svobody (žádné checkpointy) a motivace k opakovanému plnění misí, podobně jako tomu je v mobilní verzi hry, která se soustředí na jedinou misi, kde zabíjíte pořád stejnou osobu, ale odemykáním nového vybavení získáváte nové možnosti, které se před vámi otevírají i s tím, jak zkoumáte (byť ze stacionární pozice) interaktivní prostředí úrovně.

Zaujal vás článek? Ohodnoťte ho!


Přidávat komentáre mohou pouze přihlášení užívatelé.

Doporučujeme

Nahoru