Kdy a jak zvolit emailovou odpověď v nepřítomnosti

Odpověď v nepřítomnosti je v dnešní době luxus, který si mnoho lidí nemůže dovolit. Nebo si to alespoň myslí. Pokud se ale od své práce a povinností nedokážeme ani na chvilku odpoutat, koledujeme si nejen o to, že práci budeme brzo nesnášet, ale také že si ani nedokážeme pořádně odpočinout a věnovat se ostatním věcem v našem životě, třeba rodině.

Pokud uděláte ten důležitý krok a zkusíte žít alespoň několik dnů bez své emailové schránky (a ideálně bez internetu úplně), pravděpodobně zjistíte, že se cítíte podivně svobodní. Je to jako když jdete v mládí na diskotéku, neřeknete, kdy se vrátíte, a zapomenete si doma mobil… Tedy alespoň s tím rozdílem, že do odpovědi v nepřítomnosti byste měli rozhodně datum návratu napsat!

Jak odpověď v nepřítomnosti napsat?

Pokud máte čistě pracovní emailovou schránku, tak můžete očekávat, že maily, které vám na ni přijdou, budou docela důležité. Měli byste tedy přinejmenším do odpovědi napsat, kdy se vrátíte, a na koho se daná osoba může obrátit, kdyby to opravdu „hořelo“.

Automatická odpověď pak může vypadat například takto:

Dobrý den,

 

od 1.7. do 14.7. jsem mimo kancelář a nebudu bohužel schopen na váš mail odpovědět. Pokud to situace vyžaduje, můžete kontaktovat mého kolegu, pana Dočekala, na emailové adrese docekal@mujsoubor.cz. Děkuji za pochopení.

 

S pozdravem

Petr Novák

Podle zaměření vaší emailové adresy můžete odpověď zvolit i méně formální, ale to už záleží pouze na tom, kdo vám na tuto adresu bude, nebo alespoň může psát. Existují i případy, kdy se automatická odpověď zásadně nedoporučuje – u služeb, kde se očekává přítomnost každý den (eshopy, zákaznická podpora) je tak alternativou přeposílání emailů kolegovi, který situaci rovnou vyřeší a klientovi, či zákazníkovi nevznikne žádná nepříjemnost.

A jak odpověď v nepřítomnosti nastavit?

Tuto volbu nabízí většina emailových účtů, které to se svou existencí myslí vážně – jde totiž opravdu o základní vlastnost. V Gmailu stačí vlézt do Nastavení a zde do záložky Obecné (měli byste na ní být rovnou, je první v pořadí). Odpověď v nepřítomnost najdete úplně dole – můžete ji zapnout, nastavit jí datum, předmět i samotný text.

Druhý příklad si ukážeme u oblíbeného českého Seznamu. Ten jde na to lišácky (čti zbytečně složitě), protože si musíte nastavit filtr, který bude na každou zprávu odpovídat emailem, který si nastavíte. Po návratu do civilizace a k emailu si pak musíte tento filtr vypnout. Tuto volbu najdete v Nastavení, dále v záložce Filtry a do finálního nastavení se dostanete stiskem Přidat nový filtr, kde si vše nastavíte, jak potřebujete. Jedinou slabou náplastí na zbytečnou složitost u Seznamu je, že si můžete filtr nastavit mnohem podrobněji, ale to je výhoda jen v porovnání s automatickou odpovědí u Gmailu, protože ten má samozřejmě i vlastní sekci s Filtry, které mohou jít pořádně do hloubky. Přesto, důležité je hlavně to, že i s emailovou schránkou od Seznamu si můžete automatickou odpověď v nepřítomnosti dovolit.

Zaujal vás článek? Ohodnoťte ho!


Přidávat komentáre mohou pouze přihlášení užívatelé.
Jaroslav Pokorny
Jaroslav Pokorny

Musím mít pro automatickou odpověď mailu stále zapnutý počítač v době nepřítomnosti?

16.02.18 11:36 reagovat

Nejčtenejší články

Pixwords nápověda 1. díl

868617 přečteno

Pixwords nápověda 3. díl

227136 přečteno

Doporučujeme

Nahoru