Příběh do Minecraftu a oficiálně

Minecraft znamená svobodu, kdo by stál o trapně kostičkovaný příběh? Zřejmě asi spousta lidí, jinak by nevznikala oficiální Minecraftí hra v hlavní roli nikoliv s craftingem a těžbou, ale PŘÍBĚHEM. Brrr. Celá situace je o to zajímavější, že se hry ujali multitaskingoví mistři v mučení hráčů, kterými rozhodně pánové z Telltale jsou.

Telltale to rozjíždějí na mnoha frontách, ale je to ještě zábava?

Vývojáři z Telltale jsou proslavení díky svým příběhovým hrám, které mají mnohé společné – jsou epizodické, přičemž na každou další epizodu se čeká fakt dlouho, dále jsou velmi dramatické, dávají hráči velkou svobodu v rozhodování, jsou graficky intenzivně stylizované do komiksova a trvá věčnost, než uzavřou nějaký (dílčí) příběh.

Věčnou slávu a spoustu drzosti získali v roce 2012 se hrou The Walking Dead na motivy stejnojmenného seriálu a komiksu. Úspěch byl obrovský, ale už v té době mnoha hráčům vadily pauzy mezi epizodami (několik měsíců) a krátkost jednotlivých dílů. Přesto se hlavně fanoušci moderní fantasy oprávněně těšili na druhý velký projekt, The Wolf Among Us, o pohádkových postavách v našem světě. A pak už to šlo rychle. Tales from the Borderlands, Game of Thrones, druhá sezóna The Walking Dead, třetí sezóna The Walking Dead…a teď nově i Minecraft: Story Mode. Zejména kombinace Borderlands, Game of Thrones a Minecraftu jasně ukazuje, že Telltale chtějí ze své (zasloužené) slávy vytřískat, co to jen půjde – kombinace jejich osobitého (ale pomalu okoukaného) stylu a známých značek znamená zaručený úspěch.

Ale zpátky k příběhovému Minecraftu. Ví se o něm zatím málo. Nebojte, nepříjemně rozdrobený zážitek díky epizodám rozprostřeným do měsíců až let je jistotou. Za koho ale budete hrát a jaká pravidla bude mít svět Minecraftu, aby v něm mohl vzniknout smysluplný příběh? Díky tomu, že Minecraft zcela postrádá jakékoliv příběhové pozadí (některé módy a mapy svůj příběh mají, ale to se moc nepočítá), budou se v Telltale muset hodně snažit. Zatím vždy budovali na plnohodnotných příběhových značkách a silný scénář tak měli raz dva, stačilo něco ošklivě nepokazit. S Minecraftem to ale bude zcela odlišné, protože teprve Telltale mu příběh musí dodat – svobodomyslní vyznavači virtuálních legozážitků se ale nemusejí bát, tato hra nestanoví žádnou kanonickou podobu Minecraftu, půjde tak spíše o ne moc říkající doplněk, který určitě pár milionů kusů prodá. Vždyť původní Minecraft už před nějakou tou dobou překročil metu 50 milionů prodaných kusů.

Minecraft: Story Mode vyjde v roce 2015 pro PC a ostatní platformy (všechny, fakt, nemá smysl je sem ani vypisovat… ale když jinak nedáte: Mac, PS3/4, Xbox 360/One, iOS, Android). Díky tomu se můžete sami přesvědčit o tom, jak se spojení sandbox Minecraftu a vypravěčů z Telltale povedlo. Naše doporučení? Ať to dopadne jakkoliv, počkejte si na všechny díly a kupujte a hlavně hrajte až pak najednou. Do té doby si třeba můžete přečíst některý z našich mnoha návodů a do Minecraftu se pořádně zakousnout.

Zaujal vás článek? Ohodnoťte ho!


Značky

Přidávat komentáre mohou pouze přihlášení užívatelé.

Doporučujeme

Nahoru