Od Facebooku a přes Twitter jsme se dostali až k LinkedIn a jak v této posloupnosti roste serióznost konkrétní sociální sítě, tak klesá její obliba a uživatelská základna. Přímá úměra? Kdo ví, každopádně i pro LinkedIn, sociální síť zaměřenou na pracovní konexe, máme několik tipů, které vám možná dodnes zůstaly skryty.
Ať už proto, že měníte jen prkotiny, nebo se naopak děje něco velkého, co ale nechcete rozhlásit do světa. Změny jsou přes LinkedIn totiž šířeny rychle. Pokud chcete mít klid, nebo jistotu, můžete si vypnout vysílání novinek o vás vašim spojením. Vlezte do Nastavení a v první záložce, Profil, jde hned o první volbu „Zapnout/Vypnout vysílání aktivit“. Když odškrtnete tuto volbu, nebudou se změny na vašem profilu vysílat automaticky každému.
Záleží jen na vás, jak se ostatním lidem zobrazíte coby návštěvník jejich profilu. Máte v zásadě tři možnosti – tu první použijete, když chcete být vidět, tu poslední zase v případě opačném. Jde opět o nastavení profilu, tentokrát o volbu „Nastavit, co vidí ostatní uživatelé poté, co jste si zobrazil(a) jejich profil“. Od profilovky se jménem a pozicí, přes nezajímavý poloanonymní režim, až po naprostou anonymitu.
Navazování co nejvíce spojení s ostatními má na LinkedIn zcela zásadní a praktický dopad – jako spojení první úrovně budete při vyhledávání vždy navrchu (pokud splňujete kritéria zadaná při vyhledávání), což vás udrží na očích.
Aktualizace profilů jednotlivých uživatelů mohou nepříjemně zahlcovat vaši hlavní stránku na LinkedIn. Pokud vás už někdo vyloženě štve, najděte si nějaký ten jeho status a v pravém horním rohu tohoto příspěvku klikněte na tlačítko Skrýt. Tím se ho jeho updatů zbavíte.
Neomezujte se pouze na obyčejné vyhledávání. Vpravo od vyhledávacího řádku a tlačítka s lupou je klikací nápis Rozšířené vyhledávání, který vás přivede do plně nastavitelného vyhledávacího formuláře, díky kterému můžete výrazně zpřesnit výsledky svého hledání.
Skupiny jsou místem, které vám dovoluje i bez zaplaceného prémiového účtu navazovat a udržovat kontakt s lidmi, se kterými nemáte spojení. A to se vyplatí. Vybírejte si hlavně aktivní a početné skupiny.
Pokud už musíte koupit placený účet, objednejte si ho na měsíc, udělejte vše, co potřebujete, a zrušte ho.
Při úpravě svého profilu máte pod svou profilovou fotografií malý řádek, ve kterém je i URL adresa vašeho profilu. Klikněte na Upravit a předělejte ji do podoby, která vás bude lépe a výrazněji prezentovat. Jméno, byznys přezdívka, brand…cokoliv se vám bude zdát přínosné a lepší než shluk čísel, který je tam defaultně.
Abyste mohli navázat spojení s cizími lidmi na Linkedin, můžete využít žádost skrze profil, nebo žádost odeslanou přímo z výsledků vyhledávání. Ten druhý případ má tu výhodu, že při něm nemusíte dokazovat (vybírat) nějaké společné působiště.
Propagujte se hezkým odkazem, který má pro vás LinkedIn přichystaný. V Nastavení klikněte na Upravit veřejný profil a poté v pravém sloupci úplně dole na Vytvořit symbol pro veřejný profil a získaný kód nakopírujte, kam se vám zlíbí.
Pokud se vám do profilu na LinkedIn podaří nenásilně procpat klíčová slova související s vaší prací a oborem, máte větší šanci, že váš profil LinkedIn zobrazí jako výsledek ve vyhledávání, které ony klíčové frázy obsahují.
Klikněte na svůj Profil a pak přejeďte myší na šipku vedle tlačítka Upravit. V rozbalovací nabídce si trůní i volba Export do PDF - stačí kliknout a máte v rukou velmi zajímavé CV.