Jaká je maximální délka nahraného videa na TikToku?

Sociální video platforma TikTok se od roku 2016 těší obrovské oblibě milionů uživatelů po celém světě. Interakce formou krátkých videí, kde si může každý vytvořit a sdílet svá vlastní videa, lidi prostě baví. Každý den se svézt na novém trendu a být stále v obraze, ať už z pozice sledovatelů nebo tvůrců obsahu je pro uživatele velmi podstatná. Těm, kteří videa pravidelně vytvářejí a sdílejí, se bude hodit znát historii maximální délky videí.

Pro rok 2023 platí, že délka videí pořízených přes aplikaci TikTok, může trvat od 15 sekund po 3 minuty. Pokud se ale uživatelé rozhodnou již hotové video do aplikace nahrát z mobilu, může mít až 10 minut. V minulosti tato délka různě narůstala nebo se videa zkracovala.

Historie délky TikTok videí

V úplných počátcích aplikace v roce 2016 byla maximální povolená délka TikTok videa jen 15 sekund. Nekonečné scrollování obsahem tak udrželo uživatele stále v pozoru a videa mohla konzumovat jako na běžícím pásu.

V roce 2017 ale přišlo první rozšíření a délka videí se posunula na 60 vteřin. S tím souvisel i nárůst času, který uživatelé v aplikaci strávili, což se podepsalo i na zvýšení počtu uživatelů. Psal se rok 2018 a TikTok hlásil více než 300 milionů lidí využívajících aplikaci.

Od té doby se toho hodně změnilo a také TikTok se musel přizpůsobit trendům, který započaly konkurenční platformy. V roce 2021 proto navýšil maximální délku videí na 3 minuty a právě to byl okamžik, kdy popularita TikToku raketově vzrostla. Možnost točit videa ve 3minutovém formátu přilákala obrovské množství uživatelů a číslo se nezastavilo ani na 1 miliardě. A už to bylo přibližně o polovinu víc, než měli v té době například Instagram nebo WhatsApp.

Začátkem roku 2022 proto společnost přišla s dalším navýšením rozsahu videa, které tehdy mohlo mít až 10 minut. Začal tak boj o návštěvníka, kdy se TikTok pokusil přilákat i uživatele YouTube a starší publikum. Delší videí totiž znamenaly rozšíření obsahu z vtipných videí na různá, vážnější témata, a tvůrcům obsahu dali prostor pro vyjádření svého názoru či tvorbu podcastů přímo v aplikaci.

Prodlužování videa nepřineslo kýžený úspěch

Až tento poslední tah s tvorbou 10minutových videí ale přinesl ve společnosti snad první větší neúspěch, protože možnost po roce fungování z aplikace v dubnu 2023 zmizela. Přímo v TikToku si tak uživatelé vytvoří maximálně 3minutové video ale s možností uploadovat (nahrát) video z mobilu, které může mít již zmíněných 10 minut.

Toto rozhodnutí ale není náhodné. Většina uživatelů totiž konzumuje právě kratší videa a pokud se setkají s delším formátem, nedělá jim problém přehrávat video zrychleně.

Když TikTok zadělil trend krátkých videí, konkurenční platformy nezahálely a přišly se svými nápady. Instagram rozjel delší videa s názvem Reels, YouTube přišlo s formátem Shorts a Snapchat nabízí funkci Spotlight, kde zobrazuje ty nejlepší trendující videa. Vítězem je ale stále TikTok, minimálně, pokud jde o rozsah uživatelské základny.

Zaujal vás článek? Ohodnoťte ho!


Průměrné hodnocení: 5
Hlasováno: 1 krát

Přidávat komentáre mohou pouze přihlášení užívatelé.

Nejčtenejší články

Pixwords nápověda 3. díl

228050 přečteno

Doporučujeme

Nahoru