Sociální video platforma TikTok se od roku 2016 těší obrovské oblibě milionů uživatelů po celém světě. Interakce formou krátkých videí, kde si může každý vytvořit a sdílet svá vlastní videa, lidi prostě baví. Každý den se svézt na novém trendu a být stále v obraze, ať už z pozice sledovatelů nebo tvůrců obsahu je pro uživatele velmi podstatná. Těm, kteří videa pravidelně vytvářejí a sdílejí, se bude hodit znát historii maximální délky videí.
Pro rok 2023 platí, že délka videí pořízených přes aplikaci TikTok, může trvat od 15 sekund po 3 minuty. Pokud se ale uživatelé rozhodnou již hotové video do aplikace nahrát z mobilu, může mít až 10 minut. V minulosti tato délka různě narůstala nebo se videa zkracovala.
V úplných počátcích aplikace v roce 2016 byla maximální povolená délka TikTok videa jen 15 sekund. Nekonečné scrollování obsahem tak udrželo uživatele stále v pozoru a videa mohla konzumovat jako na běžícím pásu.
V roce 2017 ale přišlo první rozšíření a délka videí se posunula na 60 vteřin. S tím souvisel i nárůst času, který uživatelé v aplikaci strávili, což se podepsalo i na zvýšení počtu uživatelů. Psal se rok 2018 a TikTok hlásil více než 300 milionů lidí využívajících aplikaci.
Od té doby se toho hodně změnilo a také TikTok se musel přizpůsobit trendům, který započaly konkurenční platformy. V roce 2021 proto navýšil maximální délku videí na 3 minuty a právě to byl okamžik, kdy popularita TikToku raketově vzrostla. Možnost točit videa ve 3minutovém formátu přilákala obrovské množství uživatelů a číslo se nezastavilo ani na 1 miliardě. A už to bylo přibližně o polovinu víc, než měli v té době například Instagram nebo WhatsApp.
Začátkem roku 2022 proto společnost přišla s dalším navýšením rozsahu videa, které tehdy mohlo mít až 10 minut. Začal tak boj o návštěvníka, kdy se TikTok pokusil přilákat i uživatele YouTube a starší publikum. Delší videí totiž znamenaly rozšíření obsahu z vtipných videí na různá, vážnější témata, a tvůrcům obsahu dali prostor pro vyjádření svého názoru či tvorbu podcastů přímo v aplikaci.
Až tento poslední tah s tvorbou 10minutových videí ale přinesl ve společnosti snad první větší neúspěch, protože možnost po roce fungování z aplikace v dubnu 2023 zmizela. Přímo v TikToku si tak uživatelé vytvoří maximálně 3minutové video ale s možností uploadovat (nahrát) video z mobilu, které může mít již zmíněných 10 minut.
Toto rozhodnutí ale není náhodné. Většina uživatelů totiž konzumuje právě kratší videa a pokud se setkají s delším formátem, nedělá jim problém přehrávat video zrychleně.
Když TikTok zadělil trend krátkých videí, konkurenční platformy nezahálely a přišly se svými nápady. Instagram rozjel delší videa s názvem Reels, YouTube přišlo s formátem Shorts a Snapchat nabízí funkci Spotlight, kde zobrazuje ty nejlepší trendující videa. Vítězem je ale stále TikTok, minimálně, pokud jde o rozsah uživatelské základny.