Nová karetní hra od Valve nese název Artifact a k dispozici bude koncem roku 2018

Zatím nejlépe dotovaný esport turnaj The International 2017 měl kromě nejvyššího prize-poolu v historii všech online počítačových her i bonus od Valve, a tedy vlastní hru. Není jí ale nové pokračování Portal a už vůbec ne Half-Life 3. Společnost na čele s Gabem Newellem se rozhodla vytvořit vlastní verzi karetní hry s názvem Artifact založené na Dota 2 pozadí a konečně nadešel čas, abychom se dozvěděli i více podrobných informací. Po úvodním traileru prezentovaném už na TI 2017 bylo kolem hry podezřelé ticho, až dosud!

Kdo za hrou stojí

Za tvorbou hry stojí samozřejmě Valve a legendární Richard Garfield známý především vývojem hry Magic: The Gathering a jeden z otců žánru karetních her na PC. Artifact se jen málo podobá Hearthstoneu, momentálnímu králi karetních online her, a tvůrci se raději vydali zcela novou, netradiční cestou. Propojenost s Dota 2 není náhoda, ale spíše mistrovsky promyšlený tah, čímž si Valve nechalo otevřené vrátka na přidávání obsahu z jedné hry do druhé a naopak. Koneckonců i sami potvrdili, že v budoucnu takové spojení her bude probíhat. Je tak velmi pravděpodobné, že se někteří noví hrdinové nejdříve objeví v jednom titulu, aby si následně našli cestu i do dalšího.

Hratelnost

Celá hra je zasazena do prostředí tří linek, boardů či desek, kde proti sobě stojí hráči v souboji jeden proti jednomu. Každá deska má svou vlastní věžičku se 40 životy a vyhrává ten hráč, který z nich jako první zničí dvě. Hráč si vybere 5 vlastních hrdinů, jež rozmístí na strany, aby bojovali proti soupeřovým hrdinům. Na deskách nechybí ani miniony, za jejichž zabíjení, stejně jako za likvidaci hrdinů, získává hráč goldy. Ty pak může použít k vylepšování svých postav.

Artifact je tahová karetní hra, kde se tahy střídají mezi jednotlivými deskami například ve směru horní -> střední -> dolní, aby se následně cyklus vrátil k horní a šlo se znovu. Když zemře jeden z hrdinů, hráč musí celé kolo čekat, aby se oživil a mohl s ním opět hrát. Po smrti ho ale musí umístit na jinou desku, než na které se nacházel. Na každé kolo je vyhrazena mana a po skončení všech tahů a zahájení nového cyklu se obnoví.

Celý kartový deck na hraní bude obsahovat minimálně 40 karet. Ty představují převážně kouzla nebo malé postavy ovlivňující dění na deskách. Každého hrdinu je dále možné vybavit kartičkami s předměty, což opět dodává větší hloubku do taktizování a strategie. Ne nadarmo je Dota nejkomplexnější MOBA hra na trhu s obrovským množstvím kombinací a možností. V případě Artifactu si ale zachová i prvky nepředvídatelnosti (v Dota 2 například náhodné runy, zrození Roshana, vždy jiné neutrální kempy apod.). Týká se to hlavně útočení Minionů, kde se bude cíl vybírat náhodně.

Hrdinové

Čtyřiačtyřicet - to je přesný počet hrdinů schopných souboje bezprostředně po vydání hry. Rozděleni budou do kategorií podle vlastností a zaměření. Pravděpodobně budou 4 herní třídy:

  • Červená - tvrdí a silní Warrioři bojující na blízko
  • Modrá - mágové s množstvím kouzel a zlepšující se v průběhu hry
  • Černá - zákeřní a šikovní hrdinové schopni interagovat s ostatními deskami
  • Zelená - podpůrný support hrdinové zaměřeni na léčení a posílení druhých charakterů v boji

Kromě známých hrdinů z Dota 2 jako například Legion Commander, Lina, Phantom Assassin, Sven, Storm Spirit nebo Morphling ale přibudou i nové tváře! Kanna je záhadná postava podobná démonům s rohy, Sorla Khan pochází ze stejného klanu jako Axe a po jeho odchodu se dostala do čela jeho armády a Rix je humanoid zkřížený s vlkem. Nových postav bude samozřejmě více, ale zatím je informací jen poskrovnu. Už teď se ale můžeme těšit na více než 10 000 hlášek hrdinů a jejich vzájemných interakcí. Lore tak nezůstane jen na papíře, ale bude přítomno i přímo ve hře, kde se spolu utkají hrdinové bok po boku, resp. tváří v tvář.

Všichni hrdinové mají inventář na 3 předměty, kde je možné skladovat zbraň, brnění a bonus k životům. Každý třetí tah se zároveň dá za získané goldy dokoupit nový předmět ke každému hrdinovi.

Datum vydání, poplatky a platformy

Hra se momentálně nachází ve stádiu uzavřeného beta testování a přístup k ní mají jen profesionální hráči a pár vybraných šťastlivců z řad recenzentů. Oznámené datum vydání je koncem roku 2018, kdy vyjde hra na PC. V roce 2019 se k ní přidají i mobilní verze pro Android a iOS. Skvělou zprávou je Source 2 engine, na kterém je hra postavena. Artifact tak zároveň bude prvním titulem na mobilních platformách s tímto enginem.

Cena za hru ještě nebyla stanovena, ale už teď víme, že určitě nebude zdarma. Rovněž bude obsahovat karetní balíčky, které se budou dát koupit nebo získat hraním. Artifact a nákupy ale určitě budou spolupracovat na bázi Steam Marketplace, resp. tržiště. Zde bude možné vyměňovat, nakupovat i prodávat karty.

Workshop a turnaje

Je několik věcí, pro které hráči Valve milují. Jednou z nich je i workshop, kde komunita může vytvářet vlastní obsah do her. Ten se týká jak nových map, tak i kosmetických úprav hrdinů. Jinak to nebude ani v případě Artifactu, i když ze začátku bude tato funkce omezena. Do budoucna to ale znamená možnost stahovat a sdílet custom arty.

Další věcí jsou nejvíce sponzorované turnaje napříč celým esport světem. Už teď se ví, že v roce 2019 bude uspořádán turnaj s odměnou 1 milion dolarů! Celkem pěkná paralela s prvním The International turnajem, kdy byla pro hráče Dota 2 vyhrazená úplně stejná částka. Turnaj ponese název The Invitational.

Zaujal vás článek? Ohodnoťte ho!


Průměrné hodnocení: 3
Hlasováno: 2 krát

Přidávat komentáre mohou pouze přihlášení užívatelé.

Doporučujeme

Nahoru