American Truck Simulator pomalu přichází

Není mnoho vývojářských studií z České republiky tak úspěšných jako SCS Software. Výraznějšímu prosazení na poli vlastních titulů přitom dlouho nic nenasvědčovalo, protože se firma zabývala spíše technologií – jejich engine Prism3D stojí třeba za povedenou akční hrou Duke Nukem Manhattan Project. Zlom však přišel se simulátory náklaďáků, které SCS začali vyvíjet v mnoha (na různé regiony zaměřených) podobách.

S druhým dílem Euro Truck Simulatoru přišla i celosvětová sláva a miliony prodaných kusů – z části díky dospění celého konceptu, který konečně jako celek dával smysl, a pak také díky modderům, kteří hru rozšiřují, vylepšují a upravují. Od vydání této hry uplynuly už 3 roky a SCS, zřejmě s dostatečným finančním polštářem, na trh s ničím dalším nepospíchají. Pracují na DLC, starají se o komunitu ve World of Truck a také připravují převod jejich kamionového simulátoru na západní pobřeží USA v American Truck Simulatoru. Nejde o jejich první pokus o dobytí ráje (série 18 Wheels of Steel však díru do světa neudělala), ale tentokrát by to konečně mohlo vyjít.

American Truck Simulator

O novém American Truck Simulatoru se toho ví docela dost – měl by být hodně podobný Euro Truck Simulatoru 2 a odehrává se v Kalifornii (mluví se však o pokrytí celého území USA, ale odhadujeme, že až formou DLC). Samozřejmě, novinky budou přítomny, ale hlavním lákadlem je bezesporu kombinace amerických pamětihodností a přírody s tamními náklaďáky, které přeci jenom vypadají trochu jinak než ty evropské. Pro fanoušky kamionů jde o nový svět, a pokud nebudeme počítat sérii 18 Wheels of Steel, neexistuje jiný způsob, jak si trucky v USA užít. A že je USA země truckům zaslíbená, o tom vás asi přesvědčovat nemusíme.

Takže co o hře víme konkrétního? Ke klasické hratelnosti z ETS2 se přidají konkrétní americké tahače, třeba Peterbilt, Volvo, nebo Kenworth. S rostoucími možnostmi studia SCS očekáváme poměrně kvalitní licencování, takže si už nebudeme možná muset domýšlet, jaký že to truck řídíme, nebo čekat na módy, které dodají reálná loga a jména.

Hra by měla obsahovat těžko představitelných 100 měst, ale ani ETS2 s DLC není o moc pozadu, takže vývojářům bez problémů věříme. Los Angeles, San Francisco, Las Vegas (Paradise) a další slavná města zaručí, že se nebudete cítit jako v generickém prostředí bez vlastní identity.

Multiplayer?

Ano i ne. American Truck Simulator bude začleněn pod projekt World of Trucks, který ze služby pro sdílení a hodnocení screenshotů roste do online žebříčku, kam se hráči zapisují s úspěchy z misí, které jsou pro World of Trucks vytvářeny. Jde o zcela volitelnou část hry, která zatím nedokáže multiplayer nahradit, ale v budoucnu by mělo dojít k tomu, že hráči budou spolu i proti sobě jezdit a také podnikat na společné mapě. SCS jde tedy spíše cestou online světa než multiplayerových seancí, ostatně i název World of Trucks tomu jasně napovídá.

Po vydání, které odhadujeme už na první polovinu roku 2016, byste však s multiplayerem rozhodně počítat neměli, nejspíše půjde o dlouhodobější záležitost. Dokáží SCS Software uspět i s „klonem“ Euro Truck Simulatoru 2, jen v jiném prostředí a s jinými trucky? My doufáme, že se českým vývojářům opět podaří prorazit.

Zaujal vás článek? Ohodnoťte ho!


Diskuze

Nejčtenejší články

Pixwords nápověda 3. díl

218675 přečteno

Pixwords nápověda 2. díl

439599 přečteno

Pixwords nápověda 1. díl

849780 přečteno
Nahoru