American Truck Simulator pomalu přichází

Není mnoho vývojářských studií z České republiky tak úspěšných jako SCS Software. Výraznějšímu prosazení na poli vlastních titulů přitom dlouho nic nenasvědčovalo, protože se firma zabývala spíše technologií – jejich engine Prism3D stojí třeba za povedenou akční hrou Duke Nukem Manhattan Project. Zlom však přišel se simulátory náklaďáků, které SCS začali vyvíjet v mnoha (na různé regiony zaměřených) podobách.

S druhým dílem Euro Truck Simulatoru přišla i celosvětová sláva a miliony prodaných kusů – z části díky dospění celého konceptu, který konečně jako celek dával smysl, a pak také díky modderům, kteří hru rozšiřují, vylepšují a upravují. Od vydání této hry uplynuly už 3 roky a SCS, zřejmě s dostatečným finančním polštářem, na trh s ničím dalším nepospíchají. Pracují na DLC, starají se o komunitu ve World of Truck a také připravují převod jejich kamionového simulátoru na západní pobřeží USA v American Truck Simulatoru. Nejde o jejich první pokus o dobytí ráje (série 18 Wheels of Steel však díru do světa neudělala), ale tentokrát by to konečně mohlo vyjít.

American Truck Simulator

O novém American Truck Simulatoru se toho ví docela dost – měl by být hodně podobný Euro Truck Simulatoru 2 a odehrává se v Kalifornii (mluví se však o pokrytí celého území USA, ale odhadujeme, že až formou DLC). Samozřejmě, novinky budou přítomny, ale hlavním lákadlem je bezesporu kombinace amerických pamětihodností a přírody s tamními náklaďáky, které přeci jenom vypadají trochu jinak než ty evropské. Pro fanoušky kamionů jde o nový svět, a pokud nebudeme počítat sérii 18 Wheels of Steel, neexistuje jiný způsob, jak si trucky v USA užít. A že je USA země truckům zaslíbená, o tom vás asi přesvědčovat nemusíme.

Takže co o hře víme konkrétního? Ke klasické hratelnosti z ETS2 se přidají konkrétní americké tahače, třeba Peterbilt, Volvo, nebo Kenworth. S rostoucími možnostmi studia SCS očekáváme poměrně kvalitní licencování, takže si už nebudeme možná muset domýšlet, jaký že to truck řídíme, nebo čekat na módy, které dodají reálná loga a jména.

Hra by měla obsahovat těžko představitelných 100 měst, ale ani ETS2 s DLC není o moc pozadu, takže vývojářům bez problémů věříme. Los Angeles, San Francisco, Las Vegas (Paradise) a další slavná města zaručí, že se nebudete cítit jako v generickém prostředí bez vlastní identity.

Multiplayer?

Ano i ne. American Truck Simulator bude začleněn pod projekt World of Trucks, který ze služby pro sdílení a hodnocení screenshotů roste do online žebříčku, kam se hráči zapisují s úspěchy z misí, které jsou pro World of Trucks vytvářeny. Jde o zcela volitelnou část hry, která zatím nedokáže multiplayer nahradit, ale v budoucnu by mělo dojít k tomu, že hráči budou spolu i proti sobě jezdit a také podnikat na společné mapě. SCS jde tedy spíše cestou online světa než multiplayerových seancí, ostatně i název World of Trucks tomu jasně napovídá.

Po vydání, které odhadujeme už na první polovinu roku 2016, byste však s multiplayerem rozhodně počítat neměli, nejspíše půjde o dlouhodobější záležitost. Dokáží SCS Software uspět i s „klonem“ Euro Truck Simulatoru 2, jen v jiném prostředí a s jinými trucky? My doufáme, že se českým vývojářům opět podaří prorazit.

Zaujal vás článek? Ohodnoťte ho!


Průměrné hodnocení: 0.5
Hlasováno: 1 krát

Přidávat komentáre mohou pouze přihlášení užívatelé.

Nejčtenejší články

Pixwords nápověda 1. díl

871675 přečteno

Doporučujeme

Nahoru