Svět Pandory od režiséra Jamese Camerona ožije iv nové akční FPS adventuře Avatar: Frontiers of Pandora. Hra bude přímo souviset s dvojicí filmů, které zbouraly kina v návštěvnosti a ani v hodnoceních si nevedly vůbec špatně. Za herním zpracováním Avatara stojí švédské studio Massive Entertainment ve spolupráci s Ubisoftem a má všechny předpoklady k tomu stát se konečně úspěšnou hrou vycházející z filmu.
Od prvotního oznámení hry v roce 2017 uběhlo více času, než je zdravé. Na druhé straně jsou ale fanoušci Avatara na čekání zvyklí - první film z roku 2009 dělilo od loňského pokračování neuvěřitelných 13 let. Až teď jsme se ale dočkali prvního oficiálního gameplay traileru k Avataru: Frontiers of Pandora a je se na co dívat.
Původně měla hra vyjít souběžně s pokračováním filmu Avatar: The Way of Water, ale vývojáři to nějak nestihli. Pokud to ale bude znamenat, že hra nabídne epický zážitek z Pandory, hráči jim to zajisté rádi odpustí.
Švédské studio Massive Entertainment už 5 let do hry vkládá první-poslední a není v tom samé. Kromě Ubisoftu dohlíží na hru i produkční společnost Lightstorm Entertainment založená Jamesem Cameronem, jakož i Disney, který licenci na svět Avatara vlastní.
Avatar: Frontiers of Pandora bude poháněn Snowdrop enginem, který si prošel výrazným vylepšením a v ještě neupgradované verzi poháněl například sérii The Division od švédských vývojářů.
Avatar: Frontiers of Pandora aktuálně nemá v podporovaných jazycích uvedenou češtinu. Je to o to zvláštnější, že při spuštění předobjednávek byla uvedena alespoň česká lokalizace titulků. Jen dodáme, že poslední hrou od Ubisoftu s podporou češtiny byl Immortals: Fenyx Rising z roku 2020.
Po příběhové stránce nabídne hra Avatar: Frontiers of Pandora dosud neviděné, takže hráči dostanou nový děj i postavy. Je ale dobré vědět, že hra se odehrává ve stejném vesmíru jako filmový Avatar a stejně tak bere v úvahu události z prvního filmu. Právě finální bitva z původního Avatara je pro hlavní hrdinku hry podstatná, protože jí změnila život.
Na Pandoru je přímo ve filmu kladen důraz a jinak tomu nebude ani v herním provedení. Nekonečné možnosti, jak zpracovat planetu dávají tvůrcům volnost, takže uvidíme nové lokality, faunu i flóru a těšit se můžeme i na nové postavy.
Hlavní z nich bude mladičká příslušnice kmene Na'Vi, která byla v dětství unesena lidmi a zařazena do bojového programu. Ten měl děti naučit, jak bojovat s cílem postavit se vlastním lidem. Z toho plyne i výuka používání lidských střelných zbraní, které tak doplní tradičnější luky, kopí či menší dýky.
Postava mladé hrdinky se po bitvě v prvním filmu ocitá v kryokomoře - hlubokém spánku, ze kterého se probudí až o 15 let později. Pandora je stále zmítaná v bojích mezi lidskou RDA a domorodci, takže budou hráči hozeni přímo do probíhajícího konfliktu. Vedle toho budou s postavou objevovat nové lokality, postaví se svým věznitelům a nakonec se snaží získat si kmeny na svou stranu, aby se společně pustily do boje.
Z hlediska hratelnosti bude Avatar: Frontiers of Pandora výrazně připomínat sérii Far Cry. Na své si tak přijdou jak milovníci her z pohledu první osoby, tak lineárního příběhu v otevřeném světě.
Právě ten bude na Pandoru alfou a omegou, a hráči z něj nespustí oči. Objevování nových lokalit tak bude možné, stejně jako toulání se po zemi, ale pro posun ve hře budou hráči nuceni plnit dané úkoly, jako například obsazovat základny RDA.
Avatar: Frontiers of Pandora bude akční adventurou s důrazem na střety s lidmi, ve kterých budou moci hráči využívat všech dostupných zbraní. Základ sice budou tvořit chladné a primitivnější domorodé zbraně jako luky, oštěpy nebo dýky, ale díky výcviku v mládí bude hlavní hrdinka dovedně zacházet i se střelnými zbraněmi jako samopaly, brokovnice či raketomety.
Pokud jde o zkoumání světa, k dispozici bude několik možností. Základ bude tvořit přesouvání se po vlastních nohou, ale nebudou chybět ani dopravní prostředky z filmů – cestování na ochočených zvířatech, se kterými si hráči zalétají, zaplavou nebo se rychleji přesunou po souši.
Aby byla hra zajímavější, nebude chybět crafting předmětů, sklizeň surovin po mapě, možnost navařit si různé pokrmy dodávající různá vylepšení nebo i úprava vzhledu postavy s prvky RPG. Stejně tak bude možné přizpůsobit si i zvířecí pomocníky, kteří najdou využití iv boji a bez pořádného bojového pomalování to prostě není ono.
Otevřený svět, nebo tedy open-world, přinese hráčům nejrůznější questy i vedlejší aktivity, kterými stráví čas vedle hlavní dějové linky. Na cestě si hráči přijdou i na sběratelské předměty díky plnění právě vedlejších úkolů.
Podobně jako ve filmech, i ve hře bude hrát prim nádherná audiovizuální stránka. Nebude chybět ani střídání dne a noci, kdy právě ve tmě ještě více vynikne rozmanitost a barevnost tohoto krásného, ale místy nehostinného světa.
Herní Avatar bude čistě singleplayerovou záležitostí se zaměřením na sólo zážitek z příběhu a objevování nádherného světa protkaný souboji. K dispozici ale bude možnost zahrát si v kooperaci s dalším hráčem, podobně jako v sérii Far Cry a projít si tak mise či celý příběh společně.
Avatar: Frontiers of Pandora vyjde 7. prosince 2023 a to jak na PC přes Ubisoft Store, tak na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S.