Killing Room - recenze české hry

Krvelační sněhuláci, létající hlavy, které mají tendenci vybuchovat, nedostatek nábojů a medvědí pasti – tato divoká směs tvoří náplň podařené hry Killing Room od brněnských Alda Games. Zástupce žánru rougelike dnes vstupuje na Steam, kde za malý peníz nabízí obrovskou porci drsné zábavy.

Akční hra Killing Room jde po stopách titulů jako například Ziggurat a další. Hráči však vystupují v roli odvážného soutěžícího ve futuristické reality show. Hraje se o enormní balík peněz, který hráče zajistí na stovky životů. Ovšem vklad do hry představuje právě zmíněný život soutěžícího, o který lze přijít během vteřiny. V sázce je tak hodně. O hráčově osudu navíc rozhodne i výše popularity, která během hry funguje jako měna. Populární soutěžící dostávají bonusy, ti nepopulární postupně umírají.

Po výběru herního charakteru (škoda, že jde pouze o náhodné generování) si hráči projdou tutoriálem, který jim ukáže možnosti a záludnosti celé hry. Hráče potěší krásně zpracované detaily a hlavně podpora objektů. Lze tak manipulovat s nejrůznějšími předměty, dělat ze stolů barikády a házet (nebo dokonce kopat) výbušné sudy a kanystry. Jakmile si hráč vyzvedne kartičku soutěžícího, vstupuje již do ostré verze hry, která se s ním rozhodně mazlit nebude. Sotva projde krátkou chodbou a dostane se do hlavní místnosti, vrhne se na něj hejno létajících hlav. A zde absurdnost situace nekončí. Jde o hlavy dítěte s punkovým účesem a velkými kuchyňskými noži. A tento styl si hra drží po celý čas – jedna absurdita střídá druhou, vše doplňují hlášky a narážky na slavné filmy a seriály a hráči si tak užívají opravdu podařenou jízdu.

Základní zábava však vychází ze samotného akčního pojetí hry, které manévruje mezi rougelike drsností a akční líbivostí. Na své si tak přijdou zástupci obou táborů. I milovníci arkádových stříleček si pak mohou najít to svoje a do hry se ponořit. Animace zbraní, spousta akce, nejrůznější vylepšení a bonusy. To vše umí akčního hráče vtáhnout a dokonce mu to pomůže překonat i vztek z případné smrti, která jej vrátí na začátek prvního levelu. Vzhledem k tomu, že hra obsahuje osm úrovní a každá z nich hned několik různých místností, může být smrt skutečně bolestivá.

Killing Room navíc nepřináší zábavu jenom hráčům, ale i reálným divákům. Autoři se totiž konceptu reality show věnovali nejenom v rámci příběhové roviny. Jakmile hráč svoje snažení streamuje, může fanouškům nasdílet unikátní odkaz. Skrze něj lze před každým kolem hráče podpořit přidělením některého z vybraných bonusů. Ve hře existují i bonusy s negativním účinkem, hráč si tedy musí dát dobrý pozor, jak se ke svým fanouškům zachová. Ti mu totiž průchod hrou mohou výrazně znesnadnit.

Klady:

- krásné zpracování

- vtipné hlášky, předměty, animace