Nový Vetřelec bude singleplayerovou squad střílečkou. Přinášíme dojmy z Aliens: Dark Descent

Univerzum Vetřelce se již brzy rozroste o nový plnohodnotný titul. Aliens: Dark Descent nás vezme do vesmíru 20 let po událostech z filmu Vetřelci 3 a už první dojmy naznačují, že půjde o jiný typ hry, než na jaký jsme s Alieny zvyklí.

Vývojáři Tindalos Interactive hru pojali jako singleplayer s možností hrát ve squadách s důrazem na strategická rozhodnutí a řešení vzniklých situací. Obrovskou novinkou je pohled shora, čímž se tvůrcům otevírají nové možnosti, jak podat budoucnost s Vetřelci originálně. Podle prezentace na Gamesconu ale pořád půjde o hororovou hru s hutnou atmosférou doplněnou o taktické prvky.

Sami autoři přiznávají, že zdrojem největší inspirace byli filmoví Vetřelci od Jamese Camerona. I proto bude důraz kladen na příběhové linky postav, které budou čelit výzvám dosud neprobádaným. Už úvodní teaser trailer ukazuje unikátní herní koncept s více překvapeními. Do hry zasáhneme spolu s dvojicí hlavních postav Maek Hayes a Jonas Harper, kteří se budou snažit přežít na měsíci Lethe, kde se svou lodí havarovali.

Nový příběh a survival mód

Nové příběhové linky nás zavedou do lidských kolonií na měsíci, kde, jak už to bývá, nic nedopadlo tak, jak mělo. Vzpoura, vyhlazení populace xenomorfami... Weyland-Yutani je zkrátka problémová, ať už se na to díváme z jakéhokoli programu a do toho stále přítomen selhávající lidský faktor. My se tak podíváme celé věci na kloub a kromě tradičního „survival“ módu zapneme i spínač detektiva, abychom odhalili vše, co měsíc Lethe skrývá.

Jak už to bývá, rozhodnutí si s sebou ponesou důsledky. Ať už při stavbě obranné infrastruktury nebo používání speciálních schopností se budou utrácet zdroje, které bude třeba znovu doplňovat. Těšit se můžeme na takové novinky jako zapečetování dveří, odemykání cest, hledání nejschůdnějších tras nebo založení bezpečné zóny.

Pozor na stres postav

Stejně tak budeme muset dávat pozor na úroveň stresu postav. Dost, že celá hra bude stresovou situací i pro nás. Nebudou chybět ani tradiční detektoři pohybu, které určí polohu vetřelců přesně, o jejich eliminaci se už ale budeme muset postarat my s naším týmem.

Aby to všechno nebylo tak jednoduché, tvůrci do hry přidali také permanentní smrt. Zemře postava? Máme smůlu, je nenávratně pryč. Proto je vhodné vojáky z pole stahovat a plánovat, kdo se příští mise zúčastní. Při zranění je proto dobré postavy nechat odpočinout na lodi a raději poslat někoho jiného. Případně si počkat, až se postavy vyléčí - o progres v levelu nepřijdeme a zůstane ve stejné fázi, v jaké jsme ho nechali.

Taktická hra s pohledem seshora

Survival jak se patří. Navíc, pokud se vetřelci dozvědí o přítomnosti "intruderů", začnou s hledáním. Po uplynutí nějaké doby a neúspěšných pokusech o střet s naší jednotkou v tom ale přestanou a my si můžeme na chvíli vydechnout.

Nebyla by to taktická hra s pohledem shora, kdyby se nedal zpomalit čas. Tuto funkci využijeme zejména k plánování dalších kroků v úspěšném zvládnutí mise.

Samotní vojáci také nejsou jen stroje, proto budou po čase unaveni. Každá mise bude jiná, proto budeme muset volit vždy odlišnou taktiku. Zdraví, zdroje, stres, výbava – to vše musíme mít na paměti při plánování. Za dobře odvedenou práci budou jednotky odměněny nejen tím, že přežijí, ale také zkušenostmi a následnými levely. Ty se pak projeví v tom, že si budeme moci vylepšit základnu, vyzkoumat nové technologie či zajistit vojákům lepší zbraně a rychlejší léčbu.

Nenechte se unést vetřelcem

Zdaleka to ale není všechno. Vetřelci budou lidi unášet, což je velkou novinkou ve hrách a dokonce se setkáme is jinými stvořeními. Samozřejmě, že nepřátelskými. Řada dojde i na královnu či facehuggery, tak na nepřátelské lidské komando, kterému naše mise nebudou posrsti. Zkrátka nás čeká spousta novinek, pro které by mohla být hra Aliens: Dark Descent přelomovým titulem.

Nový příběh, hororová atmosféra, survival, taktika a pohled shora – pokud potřebovalo Alien univerzum nový náboj, toto je ono. Aliens: Dark Descent nabídne přibližně 30 hodin čistého herního času a naplánována je pro rok 2023. Vyjde na platformách PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S i PlayStation 4 a Xbox One.

Zaujal vás článek? Ohodnoťte ho!


Průměrné hodnocení: 4.5
Hlasováno: 1 krát

Přidávat komentáre mohou pouze přihlášení užívatelé.

Nejčtenejší články

Pixwords nápověda 1. díl

869004 přečteno

Pixwords nápověda 2. díl

453211 přečteno

Doporučujeme

Nahoru