Aktualizace: Overwatch nakonec zdarma nebude, půjde o klasický placený titul, který odzačátku nabídne všechny hrdiny všem hráčům, žádné dokupování nebude nutné.
Vstup na pole free-to-play titulů Blizzardu náramně vyšel. Jejich MOBA Heroes of the Storm sice takový rozruch nevzbudila, ale karetní hra Hearthstone vydělává každý den několik milionů, i když ji můžete hrát úplně zdarma. Po kartičkách a strategii je čas na trochu toho střílení, nemyslíte? Ať si myslíte cokoliv, v Blizzardu se pro tuto cestu rozhodli, díky čemuž si už brzy budeme moci zahrát Overwatch, FPS plnou zajímavých hrdinů.
Overwatch ze všeho nejvíce připomíná Team Fortress 2 po plastické operaci doplněný o ještě větší rozmanitost charakterů, která dává vzpomenout právě na MOBA hry. Nejde sice o RPG, ale každá postava má vlastní schopnosti a vlastní zbraně, přičemž rozhodně nejde jen o základní role typu tank, sniper, DPS, healer, inženýr,…
Na hrách od Blizzardu je japonský vliv znát, i když všude okolo zrovna nejsou pagody a rozkvetlé sakury
Fanoušky Blizzardu asi nepřekvapí komiksová stylizace. Všechno je hezky barevné a přehnané. Grafika, která je pro díla od Blizzardu (až na výjimky) typická už od prvního Warcraftu, asi z povinnosti naštve spoustu lidí, kterým ji znechutilo „WoWko“ a hlavně Diablo 3. Pravdou ale je, že hra vypadá opravdu dobře a velmi přehledně, což je u zběsilé akce na poměrně malých mapách, po kterých se prohánějí různými supervychytávkami obdaření hrdinové, rozhodně plus.
Hlavně na hrdiny a jejich schopnosti se vás Blizzard snaží s Overwatch nalákat. Vzhledem k jejich odlišnosti a vysokému počtu (zatím 18) se mu to může poměrně snadno podařit. Každá postava je něčím speciální, ať už je to teleportace, léčení ostatních, léčení sebe, velká palebná síla, ochranný štít, stavění stacionárních věží, cool luk… Sada schopností hodně připomíná MOBA hry – každá postava má nějakou zbraň se sekundárním módem střelby, dále pak i speciální pohyb a další speciální schopnost a jednu „ultimátku“. Takže nic, co by vás asi překvapilo, ale vynásobte si to počtem charakterů a obří variabilita je na světě, tedy pokud se vývojářům podaří vybalancovat hru (o tom ale asi nikdo nepochybuje).
Kovboj McCree má kromě koltu ještě flashbang, superrychlé nabíjení a ultimátní schopnost, která postřílí všechny nepřátele kolem
Blizzard už hru veřejnosti ukázal, třeba na akci Road to Blizzcon, která zavítala i do Čech. Skutečné betatestování ale ještě nezačalo. První hráči nenapojení na Blizzard by se tak v klidu domova se hrou měli seznámit právě po letošním Blizzconu, který se koná šestého a sedmého listopadu, tedy vlastně už za chvíli.
Po něm by měly přijít betavíkendy, kdy hru bude v omezeném čase a s omezeným obsahem vyzkoušet široká hráčská obec – sice stále půjde o hráče, kteří jsou na Battle.netu zaregistrovaní a o betu už dříve projevili zájem, ale množství pozvánek by mělo být poměrně vysoké. Paralelně s tím poběží klasická uzavřená beta, kam dostane přístup mnohem méně hráčů, které si Blizzard pečlivě vybere. Půjde samozřejmě o hráče, kteří budou schopní a ochotní poskytnout vývojářům feedback, který je v této fázi vývoje nejdůležitější.