Příběh do Minecraftu a oficiálně

Minecraft znamená svobodu, kdo by stál o trapně kostičkovaný příběh? Zřejmě asi spousta lidí, jinak by nevznikala oficiální Minecraftí hra v hlavní roli nikoliv s craftingem a těžbou, ale PŘÍBĚHEM. Brrr. Celá situace je o to zajímavější, že se hry ujali multitaskingoví mistři v mučení hráčů, kterými rozhodně pánové z Telltale jsou.

Telltale to rozjíždějí na mnoha frontách, ale je to ještě zábava?

Vývojáři z Telltale jsou proslavení díky svým příběhovým hrám, které mají mnohé společné – jsou epizodické, přičemž na každou další epizodu se čeká fakt dlouho, dále jsou velmi dramatické, dávají hráči velkou svobodu v rozhodování, jsou graficky intenzivně stylizované do komiksova a trvá věčnost, než uzavřou nějaký (dílčí) příběh.

Věčnou slávu a spoustu drzosti získali v roce 2012 se hrou The Walking Dead na motivy stejnojmenného seriálu a komiksu. Úspěch byl obrovský, ale už v té době mnoha hráčům vadily pauzy mezi epizodami (několik měsíců) a krátkost jednotlivých dílů. Přesto se hlavně fanoušci moderní fantasy oprávněně těšili na druhý velký projekt, The Wolf Among Us, o pohádkových postavách v našem světě. A pak už to šlo rychle. Tales from the Borderlands, Game of Thrones, druhá sezóna The Walking Dead, třetí sezóna The Walking Dead…a teď nově i Minecraft: Story Mode. Zejména kombinace Borderlands, Game of Thrones a Minecraftu jasně ukazuje, že Telltale chtějí ze své (zasloužené) slávy vytřískat, co to jen půjde – kombinace jejich osobitého (ale pomalu okoukaného) stylu a známých značek znamená zaručený úspěch.

Ale zpátky k příběhovému Minecraftu. Ví se o něm zatím málo. Nebojte, nepříjemně rozdrobený zážitek díky epizodám rozprostřeným do měsíců až let je jistotou. Za koho ale budete hrát a jaká pravidla bude mít svět Minecraftu, aby v něm mohl vzniknout smysluplný příběh? Díky tomu, že Minecraft zcela postrádá jakékoliv příběhové pozadí (některé módy a mapy svůj příběh mají, ale to se moc nepočítá), budou se v Telltale muset hodně snažit. Zatím vždy budovali na plnohodnotných příběhových značkách a silný scénář tak měli raz dva, stačilo něco ošklivě nepokazit. S Minecraftem to ale bude zcela odlišné, protože teprve Telltale mu příběh musí dodat – svobodomyslní vyznavači virtuálních legozážitků se ale nemusejí bát, tato hra nestanoví žádnou kanonickou podobu Minecraftu, půjde tak spíše o ne moc říkající doplněk, který určitě pár milionů kusů prodá. Vždyť původní Minecraft už před nějakou tou dobou překročil metu 50 milionů prodaných kusů.

Minecraft: Story Mode vyjde v roce 2015 pro PC a ostatní platformy (všechny, fakt, nemá smysl je sem ani vypisovat… ale když jinak nedáte: Mac, PS3/4, Xbox 360/One, iOS, Android). Díky tomu se můžete sami přesvědčit o tom, jak se spojení sandbox Minecraftu a vypravěčů z Telltale povedlo. Naše doporučení? Ať to dopadne jakkoliv, počkejte si na všechny díly a kupujte a hlavně hrajte až pak najednou. Do té doby si třeba můžete přečíst některý z našich mnoha návodů a do Minecraftu se pořádně zakousnout.

Zaujal vás článek? Ohodnoťte ho!


Značky

Přidávat komentáre mohou pouze přihlášení užívatelé.

Nejčtenejší články

Pixwords nápověda 3. díl

228559 přečteno

Pixwords nápověda 1. díl

873518 přečteno

Doporučujeme

Nahoru