Jestliže si dnes chcete zaválčit v oblacích, máte v podstatě tři možnosti. Budete věrni nejlepšímu simulátoru z druhé světové války, prastarému a věčnému IL-2 Sturmovik? Nebo vyzkoušíte novinky v podobě World of Warplanes, nebo War Thunder, dvou nesmiřitelných rivalů na poli free-to-play MMO zábavy? Právě o druhém zmíněném bude dnešní článek, ale nezapomeňte se kouknout i na ten o World of Warplanes, který naleznete ZDE.
Možná si řeknete, že dvě hry v tak okrajovém žánru a ještě v podobě MMO jsou najednou až moc, ale tuhle myšlenku můžete ihned opustit. War Thunder je pro jiné hráče, než World of Warplanes. Jde jinou cestou, a byť v popularitě svého soka asi nikdy nepřeskočí, do zapomnění také neupadne. V čem je tedy War Thunder unikátní?
Letecké simulátory to nemají s grafickým zpracováním vůbec snadné. Hráči jsou náchylní na kvalitu modelů, destrukční model, nasvětlení, ale když přiletí až k zemi, tak chtějí, aby nešlo o jednu velkou mázlou texturu. Přesně podle tohoto receptu se autoři z Gaijin Entertainment, mimochodem stojící i za IL-2 Sturmovik: Birds (Wings) of Prey, rozhodli postupovat. Ještě vzali v potaz, že souboje se odehrávají i díky pozemním cílům v nízkých výškách, takže propracovanost prostředí je nadstandardní.
Když si dovolíme krátké srovnání s World of Warplanes, tak War Thunder vypadá lépe a to výrazně, přitom však nabízí i výtečnou optimalizaci pro slabší počítače, aby si hru užil každý. Přesněji to znamená, že stačí GeForce řady 7xxx, 1 GB RAM a jednojádrový procesor s taktem 2,2 GHz.
Když si pustíte World of Warplanes, musíte mít buď nulovou zkušenost s leteckými simulátory, nebo očekávat totální arkádu, abyste nebyli zklamáni. Když pak přesednete do kokpitu War Thunder, vše je opravdovější, i když si při arkádovém nastavení zalétá i naprostý začátečník. A to je vlastně ta největší odlišnost, kvůli které se vyplatí War Thunder hrát. Čert vem grafiku, ale na téhle hře je znát, že ji dělali zkušení harcovníci, kteří vědí, jak navodit pocit bojového letce za druhé světové války.
Když si k tomu připočtete realistické historické bitvy, nebo mód „Full real“, který se letovým modelem a absencí HUDu blíží právě k simulátorové klasice IL-2 Sturmovik, má War Thunder v hratelnosti obrovský náskok a hlavně variabilitu.
Aktualizace: Tak a máme tu i první trailer, ve kterém je zobrazen i pozemní "boj", byť jde o kratičký trailer, který se spíše než kvalitou pozemního boje chlubí provázaností bojiště pro tanky i letadla zároveň.
Tam kde World of Warplanes nabízí čtyři národy a omezený počet letadel a hlavně typů letadel, má War Thunder národů pět a to včetně bombardérů, které ve WoWp chybí. Je na první pohled zřejmé, že Wargaming šroubuje na svůj systém, který se osvědčil u tanků, letecké souboje, zatímco pro Gaijin jsou letadla tím nejdůležitějším a teprve poté následuje další bojová technika. Ano, i War Thunder se chce do budoucna zaměřit na všechna tři velká bojiště – tanková, letecká i mořská.
Ačkoliv jsme na adresu War Thunder nešetřili superlativy, hned na začátku jsme zmínili, že to nebude mít v konkurenci World of Warplanes vůbec snadné. Přesto má hra dobře našlápnuto, k čemuž vám dodáme i pár důkazů:
Letadla jsou super!
21.08.13 16:06 reagovat