Kdo to odstartoval? Pokud pomineme Magic the Gathering, tak zřejmě Mojang se svými Scrolls. Hra, o které se hodně psalo, protože v době jejího oznámení platil její tvůrce (Notch, který stál za Minecraftem) za jednu z nejzajímavějších postav herního průmyslu. Zatímco ale Scrolls zatím žádnou velkou díru do světa neudělaly, Blizzard se svým Hearthstonem rozhodně ano. Sběratelské karetní hry se totiž perfektně hodí do stále oblíbenějšího modelu free-to-play s mikrotransakcemi. Nejenom že jsou hráči klasických karetních her zvyklí utrácet za svůj koníček extrémní částky a hry jsou tomu podřízeny (nikomu není hloupé, že je to pay-to-win, prostě to k žánru patří), ale karty se skvěle hodí i na moderní dotyková zařízení v čele s tablety. Prostě terno.
Není tedy divu, že se do tohoto žánru pustil právě přeborník ve free-to-play, který se svým největším hitem (World of Tanks) poměrně úspěšně prorazil i na dotykových zařízeních. Wargaming dále staví na své superznačce a spouští World of Tanks Generals.
Jakkoliv se Wargaming snaží svými hrami zaujmout co nejširší spektrum hráčů, nebojí se vydat různými směry. World of Tanks byl v době vydání fenomén, World of Warplanes udělaly z leteckých soubojů trochu moc velkou arkádu, World of Warships disponuje výrazně pomalejším tempem a nová hra je vlastně tahovou karetní hrou s prvky deskovky. Nutno podotknout, že promyšlenou karetní hrou, která sice nevypadá na první pohled nijak unikátně, ale poskytuje docela zajímavý herní systém, ve kterém nevykládáte pouze karty, ale také s nimi poté pohybujete po herní ploše.
Základem všeho je vaše velitelství. To může být buď sovětské, americké, nebo německé, přičemž každé má trochu jiné silné stránky, hlavně po upgradování. Velitelství je nehybné a má určitý počet životů, po jejichž snížení na nulu dotyčný prohrává. Velitelství stojí v protilehlých rozích herního pole složeného z 15 čtvercových políček (3x5) – hráčů může v okolí svého velitelství vykládat další karty, tanky. Po straně herního pole je i místo pro boostovací karty, které třeba zvýší damage velitelství.
Zdroje zde suplují kanystry s naftou – každé kolo se vám obnoví na maximum, které je určeno tím, kolik máte vyložených karet, nebo jaké máte další bonusy. To silně nahrává nutnosti vyložit zezačátku více slabších tanků – pokud začnete ztrácet v počtu a síle jednotek, těžko budete měnit běh bitvy ve svůj prospěch. Tanky jsou reprezentovány svými třídami, které jsou stejné jako u klasických World of Tanks. Lehký tank zvládne dva pohyby ta kolo, těžký má zase ohromnou sílu a ochranu, ale nedisponuje revenge útokem, pokud v předchozím kole sám útočil. Vzhledem k velikost (respektive malosti) herního pole se většina pravidel o interakci mezi jednotkami (kartami tanků) hojně využívá, ať už jde o nemožnost útoků na ostatními jednotkami zabarikádovaného nepřítele, nebo nutnost mít objevenou pozici nepřítele, na kterého chcete útočit (stačí mít jakýkoliv svůj tank na kterémkoliv z osmi sousedních polí).
Abyste si o hře udělali lepší obrázek, mrkněte na gameplay online bitvy, kde vám autor videa i skoro všechno vysvětlí:
World of Tanks Generals se zapojí do jednotné ekonomiky her od Wargamingu, takže bude sdílen účet i některé zdroje s WoT, WoWp a WoWs (uf). Rukopis je dále hodně znát na typech tanků, které jsou tu využity opravdu dobře, nebo na národech, které opět spokojeně využívají jakékoliv karty, ne pouze ty od svého státu, takže realita, či obyčejná uvěřitelnost opět jdou stranou.
Ještě více si pak na hry od Wargamingu vzpomenete, když zjistíte, že můžete postupně vylepšovat své velitelství za zkušenosti. Nejde sice o odemykání tearů nových strojů, ale důvěrně známý pocit to navodí spolehlivě.