Hry z Tolkienova světa mají obrovský potenciál zejména díky silnému základu, který představují knihy. Pak je už jen na vývojářích, jak se s tím poperou a zda nabídnou obstojné zpracování. Middle Earth: Shadow of Mordor ním určitě je a my tak můžeme konstatovat, že Monolith Productions odvedli dobrou práci. Hráčům pak ani nevadí, že si hra půjčila obrovské množství nápadů a mechanik z jiných herních titulů jako Assassin's Creed nebo Batman: Arkham City. Pojďme se ale blíže podívat do Mordoru k Sauronovi.
Hlavní postavou je hraničář Talion, kterému skřeti vyvraždili rodinu a nakonec i jeho, ale on se změnil na elfský přízrak a vydal se cestou pomsty. No a jak jasně říká název, nepůjde nikde jinde, než do centra zloby, a tedy do Mordoru. Tam se pak může pořádně odvázat, což byl i hlavní záměr tvůrců, který ze hry chtěli mít od začátku co nejvíce akční věc. To se jim podařilo, o tom není žádných pochyb. Nekonečné souboje s hordami skřetů a jejich šéfů jsou na plánu prakticky neustále. Samozřejmě, že se dá jít i potichu a řešit věci s klidem, ze stínů apod. Velké množství nepřátel ale bude přímo vyzývat k tomu, aby se hráči do nich pustili při každé příležitosti.
Middle Earth: Shadow of Mordor je prošpikovaný questy a úkoly, které mají většinou násilný charakter, ale někdy se hráči podívají i na klidnější stránku hry a budou se snažit někam dostat potichu, otrávit pár grogů atd. Z již zmíněného Assassin Creed si hra bere zejména přístup k nepřátelům (zabíjení - dýky, stealth akce) a pohybování se po stěnách, skákání a parkour celkově. Oproti svému inspirátorovi je ale Shadow of Mordor podstatně akčnější. Nezaostává ale ani v propracovanosti světa, který je velký a nabízí dvě tváře Mordoru. Jedna je prohnilá, kde tráví většinu času Sauronovy posluhovači, druhá je plná lesů a luk, kam se hráči rovněž s Talionem vydají v pozdějších fázích hry.
Talion jako správný hraničář ovládá bojová umění jako pán a hráči si mohou zvolit, jakou cestou ho povedou. Na výběr je několik možností, co si vylepšovat během hraní. Užijí si tak různé druhy zabíjení. Talion postupně sílí a ani jedno projetí, které zabere okolo 15 hodin, nebude stačit na dokončení celé hry. Vždy je totiž co objevovat a plnit. Potěší skvěle zpracování skřeti a Uruk-hai, kteří mezi sebou vedou častokrát vtipné dialogy, jsou opravdu blbí a dodávají hře správnou atmosféru. V boji jsou to ale tuhí chlapi, kteří inteligence velmi nepobrali, ale za to jsou velkou výzvou!
Vývojáři jsou navíc pyšní na svůj systém Nemesis, což znamená, že si nepřátelé hráče pamatují a pokud se s nimi opět setkají, už budou jinak hláškovat a budou i silnější. Celá mordorská banda hnusáků má navíc propracovaný systém hierarchie, kde se zastupují a doplňují vždy, když jim zemře velitel. Ačkoliv je hra primárně v žánru RPG, jde o velmi akční pojetí, které sází spíše na souboje, ale vedle toho rozvíjí i příběh postavy, který se vyplatí vidět. Middle Earth: Shadow of Mordor nemá náročné ovládání, ale i přesto se může pochlubit složitějším soubojovým systémem.
Licence: | Placená |
---|---|
Autor: | Monolith Productions, Feral Interactive |
Potřeba instalace: | ano |
Domovská stránka: | https://www.shadowofwar.com/ |
Operační systém: | Win XP /Win Vista /Win 7 /Win 8 /Win 10 |
Verze: | 1.0 |
Počet stažení: | 1596 |
Publikováno: | 11.07.2017 |
Poslední aktualizace: | 2017-07-11 14:16:34 |
Zařazeno v kategoriích: | Steam hry | Adventury a RPG | 3D hry | Akční hry | Hry a zábava |