Připadá vám, že World of Tanks a War Thunder už jsou dostatečná konkurence, vedle které nemá smysl další obdobnou hru vytvářet? Opačného názoru je distributor MY.COM, který najal veterány RPG žánru, aby jim vytvořil hru, která se výše zmíněným peckám podobá více než nápadně. Má Armored Warfare šanci zaujmout?
HW požadavky
Minimální požadavky jsou poměrně hodně příznivé, jak už to tak u free-to-play onlinovek bývá, aby si je mohlo zahrát co největší množství lidí.
Procesor: Pentium G3420 Grafická karta: GeForce GT 440 Paměť RAM: 4GB a více OS: Windows Vista a novější
Obsidian se liší od obou svých hlavních konkurentů hlavně v tom, že přináší boje moderních tanků. Zní to jako dobrý nápad, jako oživení? To jen do té doby, než se zamyslíme nad tím, jak vlastně moderní tanky bojují. Ano, jsou stále určeny k podobnému stylu boje, ovšem prostředky jsou méně „manuální“ a syrové. Už to není jen desítky tun ocele, která vystřelí tam, kam hnete joystickem. Dnes tank funguje značně jinak, je plný technologií a mnoho věcí je zautomatizováno.
Aktualizováno: S první videem, které naleznete níže, můžeme s klidem prohlásit, že Armored Warfare je opravdu velmi podobný premiantovi žánru, World of Tanks. Zásadní změnou jsou nejenom moderní tanky, ale také kulisy, které bojiště výrazně oživují. Zde Armored Warfare vítězí na plné čáře. Nedá se však očekávat, že by mohl výrazněji konkurovat WoT a War Thunder. Na druhou stranu to na pár milionů uživatelů rozhodně bude stačit a díky lepší grafice k AW může postupně přecházet i část komunity, kterou začne WoT trochu nudit, nebo štvát. A pár milionů není špatný počet...
Je jasné, že nepůjde o simulátor, to by vyžadovalo asi zkušenější vývojáře (na poli simulátorů) a také by nemohlo jít o masivně oblíbenou online hru, kterou se Obsidian snaží vyrobit. Pokud tedy půjde o ryze akční arkádu, která schopnosti moderních tanků výrazně downgraduje, tak bude zasazení do současnosti pouze vizuálním klamem, který nemusí s díky kvitovat recenzenti ani hráči.
To že půjde o lepší hru, než World of Tanks (o čemž moc nepochybujeme), pak nebude moc znamenat, protože potřebujete „něco extra“, abyste věrného fanouška onlinovky přetáhli k něčemu novému. Obzvlášť, když je na scéně i War Thunder, který je v nejlepší pozici z těchto tří her – je od velezkušených tvůrců simulátorů, exceluje v grafice i hratelnosti a je dostupný už teď, přičemž brzy bude v otevřené betě a časem nabídne i společná bojiště, což je prvek, kam se neodvažuje vstoupit ani World of Tanks/Warplanes/Warships.
Obsidian nám zatím moc informací nedal. Hra běží na Cryengine, podle toho také hezky vypadá, a nabídne kooperativní PvE kampaň, kterou profrčíte se svými přáteli. Zatím tedy „nic moc“, ale nebudeme Obsidianu křivdit – uvidíme, co nám předvede. Určitě dáme Armored Warfare šanci, proto jsme také zažádali o vstup do uzavřeného betatestu, což můžete udělat také na stránce http://aw.my.com/.
Naštěstí se Armored Warfare od konkurence trochu odlišuje a to využitím PvE kooperativního režimu, kdy 4 hráči budou absolvovat mise proti umělou inteligencí řízeným protivníkům disponujícím různou těžkou technikou. Mise by měly být variabilní a dostupné ve třech obtížnostech.
Studio Obsidian, námezdní vývojáři RPG nejvyšší kvality
Obsidian je pohrobkem legendárního studia Black Isle, jehož nejsilnějším kreativním mozkem je Chris Avellone, který stojí za Falloutem 2, Planescape Torment, Icewind Dale a dalšími hrami, které jsou považovány za legendy žánru. Obsidian je známý jako studio, které rádo pracuje pro ostatní firmy na zavedených značka. Místo Bioware tak stvořili pokračování Neverwinter Nights (2 a všechny datadisky) a Star Wars: Knights of the Old Republic (2), místo Bethesdy vytvořili „konečně věrné pokračování Falloutu“ New Vegas. Místo GPG vytvořili třetí díl Dungeon Siege a v poslední době mají na kontě RPG South Park, které vytvořili pro Ubisoft. Prozatím Obsidian vytvořil jedinou hru „pro sebe“, rozporuplně přijímaný, avšak v mnoha prvcích pokrokový Alpha Protocol. Potenciál studia by se však měl naplno projevit v ideovém pokračování Avelloneho největší hry, Planescape Tormentu, které je financováno přes Kickstarter a jmenuje se Pillars of Eternity.
Otázkou tedy je, jak si poradí s ryze akční hrou, která sice bude obsahovat prvky postupného vylepšování „postav“ (tanků), ale ryzí RPG z ní nebude ani náhodou.
World of Tanks brzy do hry nasadí zcela přepracované modely tanků, které budou mít mnohonásobně více pixelů. Tempo změn je však v tomto vládci žánru poměrně slabé. Už delší dobu je slibováno zakomponování fyziky HAVOC, nebo prosté podpory vícejádrových procesorů.
War Thunder Ground Forces už dnes vypadá fantasticky a má šanci přetáhnout hráče, kteří jsou nespokojení s World of Tanks, ať už kvůli slabší grafice, nebo příliš arkádové hratelnosti. WT přeci jenom nabízí vyšší porci realismu, zejména disponuje pocitem, že opravdu řídíte mnohatunové monstrum. Nesmíme také zapomenout na to, že War Thunder má ambice spojit letecká, pozemní i námořní bojiště do jedné velké hry a že už dnes disponuje vzdušnými boji, které nemají na online poli konkurenci a World of Warplanes válcují ve všech směrech.
Hry je již ve fázi otevřené bety a to od 8. října 2015. Každý si ji tedy může vyzkoušet a v podstatě se dá říct, že hra je vydána, byť samozřejmě zcela hotová nebude nikdy - osudem všech online her je neustálý rozvoj ukončený zavřením herních serverů.