Pokémon GO: #2 Rady pro pokročilé + mapa pokémonů

Uplynul měsíc od prvního článkuPokémon GO sérii a za tu dobu se odehrálo hned několik zásadních změn. Tento článek se pokusí shrnout to nejdůležitější a posvítí si na nejzajímavější témata.

Trackování Pokémonů

V původní verzi aplikace byla obsažena funkce, která hráčům zobrazila Pokémony v jejich okolí (Nearby Pokémon). V tabulce se zobrazil obrázek Pokémona (pokud jej hráč ještě neměl v Pokédexu, ukázal se pouze šedý obrys) a vzdálenost. Vzdálenost zobrazovaly malé stopičky – 0 znamenala Pokémon nadosah a 3 říkala, že může být skoro kdekoli.

Pokémon Nearby - stopičky

Autoři tuto funkci velmi rychle osekali, takže již zobrazovala pouze Pokémony bez určení vzdálenosti a směru, což moc nepomáhalo. (Teoreticky šlo později určit alespoň směr, jelikož při správném natočení telefonu daný Pokémon zapulzoval.)

Ke konci července 2016 proto vznikla neoficiální stránka jménem Pokévision (tedy jakási Pokémon mapa), která reversním inženýrstvím dokázala získat data o přesném výskytu Pokémonů po celém světě. Vše běželo na reálných mapových podkladech a v reálném čase. Hráči navíc viděli i časový údaj, jak dlouho bude ještě daný Pokémon na místě. Mohli tak odhadnout, zda se na místo dostanou včas. Jenže Niantic posléze vyzval autory Pokévision, aby funkci z webu stáhli. Ti tak z pochopitelných důvodů udělali.

Pokevision

Po konci fungování Pokévisionu začali být fanoušci i hráči poměrně silně rozladění. Stránka totiž během chvíle dosáhla návštěvnosti okolo 11 milionů uživatelů denně a během svého fungování obsloužila 50 milionů unikátních uživatelů.

Niantic se snaží vše alespoň nějak napravit a postupně na trackování pracuje. Nejprve došlo k zobrazení blízkých Pokémonů s trávou v pozadí. Největší změnu pak ale přinesla aktualizace 0.35.0 pro Android a 1.5.0 pro iOS (oficiálně 22. srpna 2016). Ta na určitých místech mění trackování na plnohodnotný radar a zobrazuje blízké Pokémony s pozadím, které tvoří konkrétní Pokéstop. Jakmile tak hráči znají Pokéstopy v okolí, mohou se vydat ulovit konkrétního Pokémona pěkně najisto. Současně je k dispozici i funkce Sightings, která zobrazí Pokémony v okolí. Oproti původnímu trackování se liší v několika ohledech. V prvé řadě funguje. Současně nezobrazuje duplicitní záznamy – pokud máte v okolí 3x Eeveeho, v Sightings jej uvidíte pouze jednou. Jakmile je Pokémon chycen/zmizí, seznam se automaticky aktualizuje (už není potřeba restartovat aplikaci). Dle čeho se ale v Sightings Pokémoni řadí, je zatím záhada. S největší pravděpodobností jde kompletně náhodné řazení.

Nearby Radar

Aktualizace Pokémon GO

Seznam zásadních aktualizací a jejich přínosu pro hráče.

0.33.0 Android a 1.3.0 iOS

Aplikace Pokémon GO se 10. srpna 2016 dočkala důležité aktualizace. Vrátily se v ní některé funkce a uživatelé se tak mohli opět vrátit k oceňovaným hodům.

  • Zobrazení hlášky při rychlejším pohybu (jízda dopravním prostředkem) – uživatel musel zadat, že je pasažérem. (Podobnou funkci má například aplikace Waze.)
  • Vylepšen tzv. Curveball throw – tedy hod obloukem
  • Návrat a správné ohodnocení různých hodů – Nice, Great, Excellent
  • Možnost 1x změnit svůj nick (pouze Trainers)
  • Vyřešeny problémy u iOS s úsporným režimem
  • Testování obdob funkce Nearby Pokémon (blízcí Pokémoni)

0.35.0 Android a 1.5.0 iOS

Aktualizace z 22. srpna 2016 přinesla hned několik zásadních změn a vylepšení. Na nich je vidět, že Niantic cítí tlak hráčů a začíná reagovat na jejich podněty.

  • Radar a Sightings – vyhledávání Pokémonů v okolí, detailně popsáno v odstavci Trackování Pokémonů
  • Přidání Pokémon Appraisal – hráči (Trainers) mohou u svého Team Leadera (Candela, Blanche nebo Spark) zjistit, který z Pokémonů se nejvíce hodí. Více v posledním odstavci článku.

Pokémon Appraisal – IV (Individual Value)

(podmínkou je aktualizace 0.35.0 pro Android resp. 1.5.0 pro iOS)

Sekce, nebo spíše funkce Appraisal se zabývá jednotlivými parametry Pokémonů. Mnozí hráči o nich již dlouho vědí, jiní tuší. Každý z Pokémonů totiž disponuje určitou hodnotou IV (Individual Value). Ta se skládá z následujících parametrů – zdraví a CP (obojí hráči znají), maximální level, obrana a útok (lze částečně odhadnout). Právě hodnotu posledních tří atributů funkce Appraisal mírně odkrývá. Paradoxně jde o atributy nejzásadnější pro boj v Gymech a právě ty rozhodují o konečné velikosti IV (Individual Value).  

Individual Value

Přibližnou velikost IV se hráč dozví od vůdce svého týmu (tedy Blanche pro Mystic, Candela pro Valor a Spark pro Instinct). Jenže vše je schováno do sladkých řečiček a nejde tak o přesnou hodnotu, ale o interval. I tak lze ale rozlišit slabého, dobrého, výborného a excelentního Pokémona. Více v tabulce.

 

 

Zaujal vás článek? Ohodnoťte ho!


Přidávat komentáre mohou pouze přihlášení užívatelé.

Doporučujeme

Nahoru