Rozhovor s… SCS Software, tvůrci Euro Truck Simulator 2

Po vývojářích her pro Facebook a smartphony tu máme první typicky PC vývojáře z České republiky – SCS Software, kteří stojí hlavně za mnoha truckovými simulátory, v první řadě za Euro Truck Simulatorem 2. Všechny rozhovory z našeho speciálu pak najdete ZDE.

Za rozhovor děkujeme SCS Software a hlavně community managerovi Michalu Turečkovi.

Medailonek: SCS Software je předním českým vývojářem počítačových her. Společnost začínala tvorbou technologií (engine Prism3D) a vývojem her na zakázku s loveckou a truckovou tématikou. Po osamostatnění se je studi dále věrné truckovému žánru, který si postupně získával více a více fanoušků. Zájem o simulátory kamionové dopravy (zatím) gradoval po vydání Euro Truck Simulatoru 2, ale SCS Software má smělé plány s tímto žánrem i do budoucna.

Vaším top hitem je bezesporu Euro Truck Simulator 2, jen na MujSoubor.cz bylo jeho demo staženo za poslední rok 50 000x. Sláva a peníze v herním průmyslu často znamenají skokový nárůst ambicí, počtu členů a také pravděpodobnosti, že se to celé neukočíruje. Změnilo se nějak Vaše studio po úspěchu ETS 2?

Máte pravdu ohledně změn, prodeje Euro Truck Simulator 2 dokonce předčily naše původní očekávání a v dnešní době, více jak rok a půl po vydání, si ETS2 stále nachází nové fanoušky. To je pro nás ujištěním, že žánr kamionových her má své publikum a vyplatí se toto téma neopouštět. Velkou část výdělku investujeme zpět do vývoje a budoucnosti společnosti. Od vydání se náš tým téměř ztrojnásobil, proto jsme se přestěhovali do nových kanceláří, které jsou kapacitně ideální. Díky modernímu a technologicky vybavenému prostředí a samozřejmě díky novým posilám jsme mohli rozšířit práci na stávajících projektech. Toto vše je možné jen a pouze díky našim fanouškům, kteří naši hru zakoupili. Za to jim patří velký dík.

 ETS 2ETS 2

Některé hry, na první pohled ne tak záživné, jako právě truckové simulátory, nebo třeba hry jako Farming Simulator, vynikají množstvím a kvalitou módů, které pro ně bez ustání po mnoho let od vydání vycházejí. Myslíte, že by byl úspěch vašich her vůbec možný bez šikovných uživatelů a chystáte se jejich práci nějak podporovat do budoucna, třeba v rámci World of Trucks a skrze Steam Workshop?

Musím vyjádřit osobní obdiv a úžas nad některými mody, které jsou zejména pro ETS2 k dispozici. Již u starších her, které jsme vydali, jsme zaznamenali činnost modderů, kteří naše tituly obohacují o nové prvky, a jsme si vědomi, že jsou fanoušci lační po nových rozšířeních. To bylo pro nás impulsem, aby ETS2 byl od počátku koncipován a vydán co nejvíce otevřený pro modderskou komunitu a tohoto směru se stále držíme. S každým updatem hry vynakládáme úsilí o zachování kompatibility hry a modů. Spousta fanoušků se ptá, jak je možné, že komunita dokáže vyprodukovat obrovské množství modů, proč to stejným tempem nejde i od nás, například v oblasti trucků – vytvořit model s obrovským množstvím detailů. Odpověď je vcelku jednoduchá – naše rozšíření (modely, mapy) musí být vzájemně kompatibilní a zároveň spustitelné i na slabších PC konfiguracích, což je zásadní nedostatek velké části modů. Faktem zůstává, že projekt ETS2 se nechystáme opustit a budeme ho dále rozšiřovat o nový obsah – ať už se jedná o nové modely tahačů či mapové rozšíření, nové featury. Jen nám to oproti modderské komunitě trvá o něco déle z výše popsaných důvodů. Mohu to tedy shrnout, že modderská komunita je tedy pro nás důležitá a zároveň inspirativní. Systém Steam Workshopu je opravdu zajímavý a je to pro nás jeden z možných témat k diskuzi do budoucna.

 

Jestli to správně chápeme, Euro Truck Simulator 2 a chystaný American Truck Simulator se stanou páteří i pro World of Trucks. Můžeme se těšit i na absolutní kontinuitu, kdy v Kalifornii sedneme za volant trucku, přejedeme přes celé státy, vyložíme zboží a na druhé straně Atlantiku ho zase naložíme a dopravíme do cíle?

K otázce propojení ETS2 a ATS se nemohu detailně vyjádřit. Projekt WoTr má za cíl spojit hráče a vydané hry - umožnit vzájemnou interaktivitu. Dnes máme představu o cíli a směr, kam se vydat. Implementaci však stále ovlivňují nové poznatky a požadavky. Proto bych nerad dnes sliboval konkrétní podobu.

Kromě skvělého rozhovoru jsme dostali i dárek v podobě speciálního screenshotu z chystaného ATS pro naše čtenáře (jde o screenshot s provedením základních následných úprav)

A co simulace té nákladní lodi, která veze náš náklad přes Atlantik? Voda vám není vzdálená, Váš podmořský screensaver je podle nás velmi povedený.

V současné době je nám blízký asfalt a téma trucků. Ještě nás čeká hodně práce, abychom běžící projekty vyšperkovali dle našich představ a přání hráčů. Nepředpokládám, že budeme v blízké době opouštět souši.

 OceanDive

MMO, free-to-play, mobile – tři zaklínadla herního průmyslu dneška a let následujících. Víme, že se podobným úvahám nebráníte. Ostatně tematika truckových her přinejmenším k tomu MMO přímo svádí. Máte ale nějaký časový plán, nebo alespoň smělý odhad, kdy se můžeme těšit na předjíždění reálných hráčů a soutěžení o ty nejlepší zakázky?

Důležitost těchto konceptů si plně uvědomujeme a tento trend následuje stále více a více vývojářů. Jsou to pro nás však stále spíše otázky než datem ohraničené vývojové milníky. Že si komunita žádá multiplayer (ať už v jakékoliv podobě) jsme definitivně zaznamenali se spuštěním MP modu pro ETS2. Pravdou však je, že neradi děláme věci polovičaté a očekávání ze stran fanoušku je ohledně produktů od  vývojáře jiné, než od fandovské komunity. Přešlapy a bugy, které si může dovolit mod, nemohou být obsaženy v oficiální verzi. Hráč zamhouří oko, když mu sem tam mod crashne hru, či oželí, že MP mod neobsahuje všechny potřebné vlastnosti a featury single playeru. To však neudělá u oficiálního produktu. Zde má maximální očekávání a připravený zdvižený prst. Čeká nás tedy náročná a dlouhá cesta směrem k plnohodnotnému MMO, ale na tuto cestu jsme se už částečně vydali spuštěním World of Trucks webu. Kdy a do jakého cíle dojdeme nemohu dnes slibovat.

 

Baví Vás hrát moderní free-to-play onlinovky a mobilní hry? Které tituly patří mezi vašimi vývojáři k nejoblíbenějším?

Osobně jsem krátkou chvíli létal War Thunder, téma letectví je mi totiž velmi blízké, mobilní hry beru jako velmi okrajovou záležitost. Práce, kterou mám velmi rád, mi zabírá většinu i mého soukromého času, proto jsem War Thundera opustil a již trávím nejvíce času ve virtuální kabině trucku ;) O části svých kolegů vím, že rádi tráví čas u hry World of Tanks či například Estiah. Zjistit oblibu u všech kolegů je malý oříšek, v současné době pro SCS pracuje k padesátce profesionálů z herní branže.

 

Teprve před pár lety se SCS Software začalo modelovat jako vývojářské studio s vlastní identitou, námezdní práci pro různé vydavatele jste ukončili a začali pracovat sami na sebe – jak jste vnímáni ostatními velkými českými vývojáři z 2k, nebo BIS a změnily se vše vztahy po tom, kdy si svět všiml, že vaše hry nepatří jen na poličky s budgetovkami?

S výše uvedenými studii nesoupeříme o příznivce či zákazníky. Odlišují nás témata, kterým se věnujeme a proto není třeba ohlížet se přes rameno. S titulem ETS2 jsme se dostali do hledáčků médií, významných serverů zabývající se kritikou her či jsme v zájmu známých youtuberů. Značka SCS SOFTWARE se více zviditelnila jak mezi hráči, tak mezi profesionály v herní branži. A tento trend si chceme udržet.

 

S ostatními českými vývojáři vás spojuje poctivost a důraz na detail a realističnost, který je ve světě herního průmyslu poměrně nedostatkovým zbožím. Vnímáte, že české hry jsou speciální? ARMA jako vojenský simulátor, Kingdome Come: Deliverance jako simulátor středověku, Vaše hry simulující těžký život řidiče náklaďáku i manažera? Je to deviza, hendikep, nebo jediná šance, jak konkurovat rozmáchlým zahraničním titulům?

Netroufl bych si tvrdit, že jen české hry jsou kvalitní, zaměřené na propracovanost a realistiku. I v zahraničí vznikají velmi kvalitní tituly. Souhlasím s tím, že hry z českých luhů a hájů jsou tím specifické oproti zahraničí. Příčinu vidím v tom, že je to v nás vývojářích již zakořeněno z let, kdy jsme se hraním her pouze bavili, což se pak musí přirozeně odrážet ve vlastní tvorbě. Před 10 či 15 lety vznikaly v drtivé většině velmi kvalitní hry, které svou kvalitou, rozsahem či hratelností lehce předčí tituly vydané v současné době. Vyrostli jsme ve společnosti jiného typu her, baví nás propracované a detailní hry, ne jen naskriptované koridorovky. A rozhodně zde platí zlaté české ručičky. Charakteristiky uvedené v závěru vaší otázky považuji za mix vlastností, které nás vystihují, ale zároveň však omezují v prodejních číslech v řádech milionů kopií. Vytváříme kvalitní hry pro velkou skupinu nadšenců ne však pro milionové masy. I když prodejní čísla v případě Eurotrucků naznačují, že se postupně posouváme k širší obecné skupině casual hráčů. Co největší úspěch přeji také nově vznikajícím projektům z českých studií.

 

Děkujeme za rozhovor. A pokud máte pro naše čtenáře, často beznadějné závisláky na vašich hrách, nějaký vzkaz, sem s ním. :-)

Ještě jednou bych rád poděkoval všem našim fanouškům, kteří nás podpořili zakoupením originální kopie hry, pomohli nám přes proces Green Light na Steam a zároveň nás podporují dále svými fan weby. Ve vývoji jsme nepolevili, stále pracujeme na novém obsahu pro ETS2 a intenzivně pracujeme na American Truck Simulator. Dále mohu přislíbit, že připravujeme další trucky jako free update a máme přichystány nové velmi zajímavé featury – aktuální novinky najdete na blog.scssoft.com. Máte se tedy na co těšit :)

 

Michal Tureček

community manager

Zaujal vás článek? Ohodnoťte ho!


Průměrné hodnocení: 4.5
Hlasováno: 1 krát

Přidávat komentáre mohou pouze přihlášení užívatelé.

Doporučujeme

Nahoru