Teprve nedávno vydala společnost Valve svoji dlouho očekávanou handheld konzoli Steam Deck a už zde máme další novinky. Členové společnosti Valve poskytli v posledních dnech několik rozhovorů, ve kterých zmiňovali i plány na nejbližší měsíce a roky.
Hlavní slovo měl Greg Coomer, designér Valve, který nejprve blíže specifikoval volbu názvu zařízení Steam Deck. Předlohou a inspirací byl, trošku nečekaně, skateboarding i sci-fi – jednoduše oblasti, které mají tvůrci rádi. Vývojáři se zaměřili zejména na velikost displeje, s čímž souvisela zejména touha přinést oblíbené hry pro hráče skutečně kamkoli.
Menší displej, velikost baterie i samotné chlazení zařízení – to vše braly v úvahu při tvorbě Steam Decku, stejně jako barevné varianty, které pravděpodobně uvidíme i jiné než klasické černé.
Již nyní podle Coomera víme, že Valve projde všech více než 50 000 her ve Steam knihovně s tím, že budou zjišťovat kompatibilitu se zařízením. Nejde vůbec o jednoduchý úkol, ale času je dost a už nyní je k dispozici několik desítek titulů, které jsou se zařízením Steam Deck kompatibilní.
S kompatibilitou souvisí také zjištění, zda je hra plně hratelná i to, zda je ve hře text viditelný. Již nyní je jasné, že některé AAA tituly na konzoli nepůjdou. Vzpomeňme například Destiny 2 či Fortnite. Tedy alespoň prozatím - rozhodnutí není v rukou Valve, ale samotných vývojářů her.
To nejlepší jsme si ale nechali na závěr - Valve aktuálně pracuje hned na několika nových hrách, které ale blíže nespecifikovaly. Vedle Steam Decku tak od Valve budeme v nejbližší době vidět i jiné novinky, protože hry jednoduše dělat umí. Aktuálně se ale většina pozornosti bude soustředit na doladění Steam Decku po odezvě od hráčů a na hrách se bude pracovat v tichosti.