Sociální služby a média v sobě kumulují tolik informací od tolika lidí, že udělat v celém tom chaosu alespoň zdánlivý pořádek není vůbec snadné. Se slušnou měrou úspěchu se to podařilo hashtagům, tedy jakýmsi kategoriím nebo štítkům, které každý uživatel může přiřadit svému příspěvku, což je důležité zejména v případě, že o dané věci mluví více lidí a vy chcete patřit do tohoto proudu – přirozeně se hashtagy hodí i pro vyhledávání příspěvků na téma (obecné nebo aktuální), které vás zrovna zajímá.
Proč Hashtag?
Protože prvním znakem je křížek, hash (#). Hashtag by měl co nejlépe vystihovat povahu příspěvku na sociální síti, aby fungoval vlastně jako klíčové slovo, podle kterého jsou snadno dohledatelné příspěvky na stejné téma.
Hashtag jednoduše napíšete tak, že do příspěvku (nebo třeba na Instagramu do popisu obrázku) vložíte křížek a hned za něj slovo, nejčastěji ustálené označení pro příspěvky na dané téma, takže až si vyfotíte snídani, tak do příspěvku nezapomeňte napsat #breakfast #food
Hashtagy na Twitteru mají tu nevýhodu, že vám berou důležitý prostor – 140 znaků prostě nenafouknete, i když Twitter tohle velikostní omezení (nebo vychytávku?) dost možná odstraní. Každopádně, hashtagy nemohou obsahovat žádné speciální znaky, pouze písmena, čísla a podtržítko „_“ (tato pravidla doporučujeme následovat i u ostatních sítí, byť třeba umožňují i jiné znaky). Netřeba asi říkat, že právě Twitter se svým informativnějším zaměřením je pro hashtagy hotovým rájem a to nejen proto, že v jejich používání je průkopníkem (od roku 2007, zatímco třeba Google je implementoval až o 6 let později).
Instagram je se svou záplavou fotografií (které mají tu nevýhodu, že za ně mluví obraz a ne text) pro hashtagy doslova rájem. Téhle sociální síti prospívá i to, že má poměrně mladou uživatelskou základnu, která snadno a ráda nové věci používá. Ke každé fotce jde přidat až 30 hashtagů, ale takové množství rozhodně nedoporučujeme, ale rozhodně ke každé fotce jeden až dva přidejte, výrazně zvyšují sdílení.
Na Facebooku můžete přidat tolik hashtagů, kolik si jen přejete, ale opět doporučujeme nepřehánět to (z šikovné funkce se pak stává nic neříkající změť křížků a slov). Ačkoliv Facebook hashtagy plně podporuje, nejspíš budete mít problém ve vyhledávání, tedy alespoň pokud není hashtag vyloženě profláknutý. Nejlepší způsob, i když jako z minulého tisíciletí, jak se na stránku hashtagu na Facebooku dostat, je napsat dopsat do adresního řádku za „https://www.facebook.com“ ještě „/hashtag/vášhashtag/“ - hashtag už se do tohoto řádku zadává bez křížku.
Pinterest se bohužel s hashtagy a jejich implementací pro dobro uživatele zatím příliš nepopasoval. Hashtagy můžete k fotkám přidávat a klikat na ně, ale třeba ve vyhledávání příliš nefungují.
prosim jaky znak mam napsat do hesla jako podtrzitko.
05.03.17 15:00 reagovat