Trvalo to zatraceně dlouho, ale Blizzard nikdy nikam nespěchá. Původně Blizzard All-Stars dnes pod jménem Heroes of the Storm útočí hlavně na hráče MOBA titulů a na fanoušky tohoto amerického studia, které má v zádech celou řadu úspěšných až kultovních her. A právě ikonické postavy z ostatních svých her používá Blizzard jako jeden z hlavních argumentů, proč se vykašlat na ty no-name hrdiny z League of Legends, nebo Doty. Jenže to není hlavní lákadlo HotS (tato zkratka je možná trochu nevhodná kvůli Heart of the Swarm, datadisku k Starcraftu II, ale více se vžila právě pro novou MOBA hru). Naopak, Blizzard ze všeho nejvíce vsadil na kvalitní teamový gameplay s ambicemi na to, aby si vypěstoval mnohem kvalitnější hráčskou základnu, než je tomu u konkurence.
Žánr MOBA her je pro free-to-play skutečným domovem. Nejenomže všechny důležité hry tento model využívají, ale navíc ho využívají férově. A jsou to právě MOBA hry, které dokázaly, že titul zdarma nemusí omezovat hráče, aby na něm tvůrci vydělali. HotS tady nic extra nevymýšlí – týdenní rotace hrdinů zdarma + možnost kupovat postavy za peníze, nebo těžce vydělanou herní měnu. Hráči si zatím stěžují, že vydělat na hrdiny a skiny je dost složité, ale jsme v uzavřené betě a leccos je ještě může do vydání změnit.
S free-to-play tituly už má navíc Blizzard (dobré) zkušenosti. Jeden z jeho aktuálních megahitů, Hearthstone, si může každý zahrát úplně zdarma. Jelikož je to ale karetní hra, nějaké ty investice se od hard-core hráčů očekávají, což je ostatně v tomto žánru naprosto normální – klasické stolní TCG hry mohou snadno patřit mezi nejnákladnější geekovské koníčky vůbec. Není tedy důvod předpokládat, že právě tady Blizzard udělá chybu a HotS „zabije“ špatně nastaveným obchodním modelem.
Nejlepší hráči, respektive týmy, na HotS ale zcela určitě vydělají. Už dnes se pořádají štědře dotované turnaje a to máme teprve uzavřenou betu. Blizzard má s esportem bohaté zkušenosti, vždyť na světě nenajdete typičtějšího zástupce tohoto moderního sportu, než je první díl Starcraftu.
Když jako nováček chcete vyzkoušet některou z MOBA her, patrně si položíte dvě otázky – mám čas se tomu opravdu věnovat a vydržím hrát v jednom týmu s bandou sprostých individualistických pitomců, nebo nedej bože proti nim? MOBA hry jsou svými děsivými komunitami, kde není nouze o sabotáže, urážky a naprostou neúctu k nováčkům nouze.
Blizzard je zatím na nejlepší cestě, jak tyto nešvary napravit, respektive jak nepřilákat podobné jedince ve větším než nutném množství. Možná to působí trochu paradoxně – neměl by se Blizzard naopak snažit ukrást komunitu LoL a DotA 2? I kdyby se o to ale pokusil, není jisté, že ty miliony hráčů zvyklých na LoL a Dotu budou mít o novinku vůbec zájem – ani hrdinové ze St(W)arcraftu a Diabla by nemuseli stačit. A tak Blizzard apeluje na trochu jinou sortu lidí, byť se stále budou komunity všech tří her extrémně překrývat a přelévat z jedné do druhé.
Takhle vypadá hra v běhu, na vybalancování to bude chtít ještě zapracovat
V HotS tak bude prim hrát tým, ne výkony jednotlivých hráčů na jejich lajně. Mapy (battlegrounds) jsou velmi kompaktní a uzpůsobené k rychlým týmovým akcím. Dále tu zcela „chybí“ předměty a levely tu jsou sdílené v rámci celého týmu. Co to znamená? Hra jako taková je prostě jednodušší, rychlejší a férovější. Itemy vám chybět nebudou, protože hráči si volí na každém levelu různé ability, které posilují jejich postavy, menší mapy nahrávají týmové práci a sdílené experience zase eliminují feedování a „hru na sebe“. To také znamená, že každý člen týmu bude užitečný až do konce, bez ohledu na to, jestli jde o supporta, assassina, warriora, nebo specialistu.
Zatím si můžeme pouze domýšlet, jaké dopady to bude mít na komunitu – imunní vůči sabotérům rozhodně nebude, ale díky taktičtějšímu pojetí jednotlivých her a sdílení zkušeností je tu šance, že HotS bude azylem pro ty, kteří by chtěli trochu kultivovanější MOBA zážitek.