Mujsoubor.cz

Přihlášení

zapomenuté heslo | nová registrace

Vše o vytvoření facebook stránky nejen pro firmy

Kdo dnes není na Facebooku, jako by nebyl. Jakkoliv s tím můžeme nesouhlasit, Facebook je jedním z důležitých kanálů pro propagaci a zviditelnění sebe, nebo firmy a vedle webové stránky začíná patřit k opravdovým nutnostem pro elektronickou prezentaci. Mimo to je Facebook čím dál důležitějším komunikačním nástrojem, kam klienti a zákazníci mohou volně posílat vzkaz a přispívat k tematickým příspěvkům, kde jim firma může obratně a veřejně odpovídat, přičemž Facebook je i skvělým nástrojem pro podporu uživatelům. Dnes se podíváme, jak takovou stránku založit a to hned z několika pohledů.

1. Vytvoření stránky samostatně, nebo z profilu

V zásadě nejde o tak důležité rozhodnutí a zbytečně se jím nemusíte zatěžovat. My bychom doporučovali spíše vytvoření stránky ze soukromého profilu, protože jen tak má stránka plnou funkcionalitu, jako je interakce s dalšími stránkami, vyhledávání a podobně.

Založíte-li si stránku samostatně, viz obrázek níže, budete o tyto možnosti ochuzeni, ale vždy si můžete tuto stránku napojit na svůj profil přidáním administrátora stránek. To by mohlo být vhodné například v případě, že si firma nechává dělat Facebook stránku externě a poté bude chtít správce určit sama.

TIP: Nebojte se spojení profilu a stránky. Ačkoliv mezi stránkou a profilem snadno přepínáte a do stránky se dostáváte přes přihlášení profilu, tyto „služby“ jsou naprosto odděleny. Dokonce se ani nikdo nedozví, že ta konkrétní stránka je spojena s vaším profilem, pokud to tedy nedáte ve známost, což je jen a jen na vás.

2. Vytvoření stránky z profilu

Po přihlášení do svého soukromého profilu klikněte v levém postranním sloupci na Stránky-DALŠÍ. Otevře se vám lobby se všemi vašimi stránkami a volbou přidání stránky. Když na toto tlačítko kliknete, dostanete se už do klasického výběru, kde si zvolíte, čemu že se má vaše stránka věnovat, viz obrázky.

Takhle se dostanete do menu vytvoření stránky:

A tady už je samotné menu:

3. Hlavně se nesnažte mást

Stránky na Facebooku zakládají dvě skupiny lidí – skuteční vlastníci oné značky, produktu, nebo reálné celebrity, případně pouze fanoušci (a někdy příživníci). Pokud patříte do druhé skupiny, musíte svou stránku vytvořit tak, aby nebyla zaměnitelná s oficiální prezentací dané firmy/osoby/... Ideální je, když vyplníte i odkaz na oficiální Facebookovou stránku, od které se odlišíte i vizuálně, jak Profilovou fotkou, tak Úvodní fotkou, o kterých si ještě něco hlouběji v článku povíme.

Doporučujeme pročíst pravidla, která jsou dostupná na stránce: https://www.facebook.com/page_guidelines.php

Stránky, které tato pravidla porušují, nebo obcházejí, mohou být smazány. My, uživatelé, musíme doufat, že Facebook bude takové stránky v co největší míře mazat, aby nedocházelo k nedorozuměním, podvodům a zahlcování této sociální sítě, když už ne nebezpečným, tak otravným obsahem.

Facebook například výrazně omezuje soutěže, které byly dříve na jeho stránkách jako doma. Není sice zakázána jejich propagace přes Facebook stránku, ale samotná soutěž se na Facebook odehrávat nesmí (leda přes speciálně vytvořenou aplikaci) a dále nesmí být například kliknutí na „To se mi líbí“ bráno jako registrace do soutěže, nebo reklamní akce.

Aktualizace: Facebook nyní dovoluje pořádat soutěže přímo na FB stránkách. Lze tak soutěžit přes komentování a lajkování, ale stále nesmí být součástí soutěže Sdílení na profilech timeline.

Jelikož se Facebook snaží profilovat i jako reklamní platforma, omezena je i reklama třetích stran na stránkách. Důvodem je to, že Facebook se snaží, aby uživatelé co nejvíce využívali zabudovaných možností placené reklamy, ze které má samozřejmě nemalé zisky. Uživatelům nezbývá, než to respektovat a nesnažit se o nějaké velké akce na vlastní pěst. Zviditelnění stránky mimo placenou reklamu je samozřejmě stále možné, ať už psaním příspěvků, diskutováním jménem stránky, nebo sdílením na vlastním profilu.

4. Základní pravidla pro správně vytvořenou stránku společnosti

Chcete svou firmu zviditelnit na Facebooku, proto zvolte název stránky stejný, jako je název vaší společnosti. Nezapomeňte společnost zařadit do co nejvíce odpovídající kategorie, cílení je důležité i na Facebooku. Abyste mohli svou Facebook stránku i bezestudu prezentovat, můžete si upravit její URL, aby měla podobu například www.facebook.com/nazevfirmy. To naleznete v nastavení Informací o stránce ve volbě Adresa stránky. S těmito jmény a adresami se nesmí kšeftovat a lze je změnit pouze jednou.

Při výběru profilové fotky (čtvercový obrázek o rozměrech 180x180 pixelů) je ideální logo společnosti, nebo jiný obrázek, který zcela očividně představuje vaši společnost. Úvodní obrázek (ten velký široký na vrchu stránky) by měl mít rozměry 851x315 pixelů a měl by se řídit i dalšími pravidly, o kterých se dočtete více ZDE. Jedním z nejdůležitějších je pravidlo maximálně 20 % textu, které je ale trochu záludné, protože obrázek rozděluje na čtverce, a když je ve čtverci alespoň nějaký text, tak je automaticky textový celý, tedy pro potřeby výpočtu. Jestli toto pravidlo váš obrázek splňuje, si můžete ověřit ZDE.

Popis stránky by měl být stručný a nemá smysl v něm psát „Toto je Facebooková stránka společnosti…“, to už všichni vědí. Popište rovnou, o čem je vaše společnost, co prodává, co vytváří, jaké služby nabízí a podobně, ale opět připomínáme stručnost.

5. Propojení Facebook stránky s www stránkou

Co dnes není propojené, jako by nebylo a Facebook neposkytuje dostatek prostoru, aby vám stačil pouze ten (tedy ve většině případů). Proto máte pravděpodobně i své klasické WWW stránky. Z nich chcete odkazovat na Facebook a z Facebooku zase na své stránky, aby lidi byli vždy na dosah ruky na sociální síti i dostatečně informováni skrze vaše stránky.

Prvním krokem, který můžete udělat, je zadání WWW stránky přes tlačítko „Upravit stránku“, viz obrázek. Tudy se dostanete i do podrobného nastavení, nastavování správců a vůbec do komplexní správy vaší stránky, jejíž fungování si můžete přizpůsobit k obrazu svému.Velmi doporučujeme vyplnit adresu vaší firmy, protože poté se bude na stránce zobrazovat mapka s vyznačením lokality vaší společnosti.

Jak ale jistě víte, to není všechno, takové propojení by nestačilo. Vy přece chcete, aby lidé na vašich WWW stránkách lajkovali a sdíleli články a produkty, které se pak virovou (a virální) rychlostí rozšíří po všech končinách Facebooku. Stejně tak chcete mít dav fanoušků, kterým se automaticky zobrazí vaše nové zprávy na Facebooku, potřebujete tedy opravdové propojení.

K tomu je naštěstí Facebook dobře vybaven a podporuje celou řadu možností, jak do vašich stránek nacpat možnost automatického sdílení příspěvků na Facebook, lajkování příspěvků a také klasický box, ve kterém jsou Profilové fotky fanoušků Facebookové stránky a možnost se k nim přidat. Samotné propojení je ale otázkou na samostatný článek, který pro vás v budoucnu zpracujeme.

6. Základem úspěchu je zajímavý obsah

Lidé na Facebooku rádi sdílí, ale musejí mít sdílet co. Rádi vidí, když jimi sdílený obsah se líbí i ostatním, ale tento obsah musíte poskytnout vy. A je jedno, jestli jde o obsah propagovaný reklamou na Facebooku, nebo o virální reklamu. Podle statistik se nejvíce sdílejí obrázky, které mají dvojnásobnou šanci na sdílení, než obyčejný text.

U těchto obrázků můžete zvolit dvojí formát – běžný obrázek má rozměr 404x404 pixelů a vejde se do jedné půlky na Timeline, ale můžete přidat i důležitý příspěvek, jehož obrázek se zobrazí na celou šíři profilu a jeho rozměry jsou 843x403 pixelů.

Podobně jsou na tom videa, která lidé sdílí velmi rádi. Stejně tak je důležitý čas, kdy budete nové příspěvky přidávat. Chcete je zveřejňovat v dobu, kdy jsou lidé na Facebooku a váš příspěvek nezapadne pod desítkami aktualizovaných statusů.

7. Reklama a měření

Facebook dává uživatelům k dispozici reklamu i nástroj pro měření úspěšnosti stránek, příspěvků i jednotlivých kampaní. Statistiky jsou dostupné od momentu, kdy vaše stránka nabere 30 a více lidí, kterým se líbí.

  • Měřen je například organický dosah, který ukazuje, kolik uživatelů si váš příspěvek zobrazilo přímo na vaší stránce, nebo v kanálu vybraných příspěvků. Nejčastěji jde přímo o vaše fanoušky.
  • Dále je tu virální dosah a jak už název napovídá, zde jde o počet uživatelů, kteří si zobrazili, či jinak zaregistrovali (komentář, lajk, sdílení) příspěvek přes své přátele. To jsou ti cizí lidé, kteří doteď o vaší stránce možná ani neměli potuchy a díky tomuto příspěvku vás zaregistrovali.
  • A nakonec placený dosah, který říká, kolik uživatelů si zobrazilo příspěvek propagovaný Facebook reklamou. Samozřejmě, Facebook nabízí výrazně více metrik, které jsou snadno dostupné pro administrátory FB stránek.

U tvorby reklamy máte široký výběr – propagovat můžete stránku, nebo příspěvek a dopodrobna si můžete stanovit cílení. Chcete reklamu zobrazit jen ženatým mužům od 30-35 let, kteří vystudovali vysokou? Žádný problém.

Vybrat si můžete i mezi dvěma druhy reklamy. CPM znamená, že budete platit za to, že někdo vaši reklamu uvidí. Naproti tomu CPC platíte za kliknutí, tedy pouze za takové uživatele, kteří opravdu na váš reklamní odkaz přejdou. 

Autor: Jakub Dočkal  |   Publikováno: 29.8.2013   |   Zobrazeno: 5658x

Značky

Podobné články

Diskuse

Žádosti o rady prosím směrujte do poradny.

Napsat vzkaz

Jméno:
Email:
Opište znaky opačně  f e a a d 7  :
 
Vzkaz:
Souhlasím Tato webová stránka používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s jejich použitím souhlasíte. (Další informace)