Killsquad – akční online Co-op pro čtveřici zabijáků

Zbrusu nový ARPG (action role-playing game) titul Killsquad od španělských tvůrců Novarama se konečně dostal do předběžného přístupu, aby se ukázal v plné kráse, doladili se detaily a mohl se posunout do konečné fáze. Příslib nekončící akce mě okamžitě zaujal, hru jsem si opatřil a vedle denní dávce "dotky" zkouším hru ze všech možných úhlů. Její koncept je poměrně jednoduchý s důrazem na nonstop akci – ideální rozptýlení na hodinku-dvě denně.

Číro čirá akce a malinko navíc

Po spuštění se tvůrci prakticky vůbec nezabývají příběhovými skutečnostmi a okamžitě vám dají na výběr jednu ze čtyř postav. Pravda, na Steamu nebo na oficiální stránce se dočtete o "budoucnosti, kterou jste si ani ve snu nepředstavovali a galaxii zmítané v chaosu, kde se korporace perou o přežití a největší odměny získané z dostupných zdrojů", ale to je asi tak všechno. Podstatné je plnění kontraktů (mají úlohu misí, resp. questů) a následné vylepšování své postavy vizuálně i prakticky.

Jednotlivé kontrakty se vybírají podle náročnosti. Ty nejjednodušší po vás budou chtít méně zabíjení, strávíte v nich méně času, za což dostanete pochopitelně i menší množství kreditů. Naopak, nejkomplexnější mise vás zdrží mnohem déle, užijete si více zábavy a odměny v podobě získaných kreditů budou odpovídat dávce vložené energie. Asi nejlépe si hru užijete s přáteli, kde po sobě můžete hulákat například na Discordu, ale rozhodně se vyhrajete také s náhodnou trojicí spoluhráčů z netu.

Pro čtyřčlenný tým jsou momentálně k dispozici na výběr 4 herní postavy spadající do kategorií Assassin, Warrior, Specialist nebo Support. Jmenovitě máte na výběr Troya - Gunslinger se zálibou v střelných zbraních; Kosma - Revenanta ve vesmírném obleku, maskou Jasona Voorheese a obrovským kladivem; Cassandru - Warrior s možností neviditelnosti a teleportace; Zera - psychicky labilního medika s lasery. Každá z postav disponuje specifickými abilitami a jejich kombinacemi lze dosáhnout zajímavé věci.

Kontrakt = zabíjení na povel

Kontrakty spočívají buď v přebití se přes hordy nepřátel a zabití bosse, nebo v bránění strategicky důležité oblasti před nárazovými vlnami příšer po určitý čas. Na první pohled to sice vypadá monotónně, a při dlouhých herních seancích to skutečně tak působit i bude, ale nemyslím si, že právě nekonečné hraní bylo záměrem, se kterým tvůrci hru vypustili. Osobně jsem našel perfektní balanc mezi většími tituly s příběhem a Killsquadem, kde jde v první řadě o akční výplach.

Mapky/planety jsou procedurálně generovány, což znamená, že jsou vždy jiné a nikdy nepřijdete na stejné místo dvakrát. Kromě kreatur, které na nich budete muset zabíjet je potřeba si dávat pozor i na nevyzpytatelné environmentální hrozby: sprška meteoritů, smrtelné paprsky, minová pole. Když už se přes stovky až tisíce nástrah probojujete, čeká na vás boss (někdy i pětice bossů), se kterým se musíte jako skupina vypořádat. Většinou na konci není sám, proto se připravte na další nával potvůrek odkudkoliv. Při rozmanitém životě ještě zůstanu - ze všech zabitých nepřátel vypadávají kapsle s DNA, které je pak možné přetavit na vylepšení v tzv. Biosystems Labs různé umístěných po mapě. O každé kreatuře se dočtete základní informace v Kodexu v hlavním menu hry.

Zajímavý pick'n'mix RPG žánru

A nyní k inspiraci. Killsquad v sobě spojuje množství žánrových titánů a bere si z nich to nejlepší. Diablo 3, Dota 2, Path of Exile, Destiny nebo Nation Red - to vše jsou hry, od kterých se odkoukal pohled na dění ve hře, levelování postav, systém vylepšování postav i přímočarost v akci. Unreal Engine 4 nese všechny aspekty hry náramně dobře, během playtimeu nejsou přítomny výrazné lagy a ani při hráčích pospojovaných do týmu z celého světa nedochází k velkým rozdílům v latenci, takže běží plynule.

Minimální požadavky:

  • CPU: Intel Core i3 / AMD Phenom II X3 
  • RAM:  6 GB
  • GPU: NVIDIA GeForce GTX 660 / AMD Radeon HD 7850 s 2 GB RAM 
  • HDD: 6 GB volného místa
  • OS: DX 11, Win 7 (64-bit)

Soubojový systém je maximálně dynamický a v mnohém připomíná agilnost postav v League of Legends (podobnost Riven a Cassandry nebo Troye a Luciana). Charaktery dostávají během kontraktů pořádně zabrat, stejně jako vy, protože si vaše prsty neodpočinou ani na chvilku a je potřeba být vždy ve střehu před nečekanými nástrahami okolí. Cooldowny jsou poměrně krátké a dovolují vám vyřádit se při každé příležitosti. Co je ale nejzajímavější, je fakt, že po dokončení každého kontraktu vaše postava ztrácí všechny zkušenosti (stejný princip známe z MOBA her), takže při dalším questu si ji můžete postavit úplně jinak. Toto rozhodnutí nepotěší ty z vás, kteří mají rádi levelování do nekonečna, na druhé straně si systém užijete, resp. jste na něj zvyklí, pokud hrajete Dotu, League of Legends, Heroes of the Storm apod.

Jsme jen na začátku. Ale zdařilém

Je vidět, že obsahově je hra jen na začátku. O to hezčí se na to dívá, když běží i v Early Accessu plynule a neseká. Místy mi vadila absence hudební vložky, která byla slyšitelná pouze v některých pasážích. Nepřítomnost příběhu je pochopitelná, ale nahlédnutí do pozadí událostí by neškodilo pro lepší sžití se s postavami. Kampaň je v tomto případě naprosto zbytečné požadovat a plně chápu rozhodnutí ji do hry nezařadit.

Datem 16. července oficiálně započala 1. sezóna s názvem REVELATION, která přinese čtyři (při Killsquad očividně magické číslo) velké aktualizace. Zaměřené by měly být právě na rozšíření univerza hry a do roku 2020 by měly navíc přinést nové lokality, frakce, nepřátele, hrdiny a množství nových svěžích kontraktů. Již nyní je hra ve skvělém stavu, tak třeba doufat, že se nezkazí mechanika a postupné rozšiřování jí jen pomůže. Jeden z nejpřekvapivějších RPG titulů roku 2019 potěší zejména milovníky čistokrevné akce jako ideální výplň mezi jinými aktivitami.

 

HODNOCENÍ: 7,5/10

Zaujal vás článek? Ohodnoťte ho!


Průměrné hodnocení: 3.5
Hlasováno: 7 krát

Přidávat komentáre mohou pouze přihlášení užívatelé.

Nejčtenejší články

Pixwords nápověda 1. díl

868729 přečteno

Pixwords nápověda 3. díl

227167 přečteno

Doporučujeme

Nahoru