Mujsoubor.cz

Přihlášení

zapomenuté heslo | nová registrace

Miner Wars: Arena připravuje hráče na hlavní titul


Dlouho očekávaný titul s názvem Miner Wars 2081 (demo ke stažení zde) akutálně běží v Alfa testovací verzi a za nedlouho má přejít do fáze Beta. Netrpěliví fanoušci si již teď mohou zaplatit předobjednávku, ale finální datum vydání ještě nebylo oznámeno. Zatím byl uveřejněn velmi obecný termín čtvrté čtvrtletí roku 2012. Pro opravdu netrpělivé fandy tohoto zajímavého (a hlavně českého) počinu však byla vydána příjemná mini hra s názvem Miner Wars: Arena. K dispozici je na Steamu nebo přímo na stránkách Miner Wars: Arena za 9.99 dolarů. Cena je víceméně symbolická a to díky tomu, že prakticky jedná o přípravu hráčské komunity na hlavní titul společnosti Keen Software. Nejen, že ukrátí čekání na vydání plné verze, ale zároveň pobaví.

O čem je Miner Wars: Arena

Hra vychází z hlavního herního enginu a částečně těží i ze systému celé hry. Ten je však mnohem komplexnější a jedná se tak o jakýsi teaser, spíše než o plnohodnotnou hru. Hra se opět točí okolo těžby, létání a vzájemných soubojů. Vše je velmi zjednodušeno a upraveno pro snadné použití. Díky tomu se jedná o okamžitě přístupnou zábavu, která má velmi nízké hardwarové nároky.

Herní princip

Hra nabízí proklamovaný 2.5D herní systém. Znamená to, že je sice vše namodelováno v pěkném 3D provedení, ale hráč se může pohybovat pouze po rovné a ohraničené ploše vesmírného tělesa. Jedná se tak o skutečný kompromis mezi 2 a 3D herním principem, který je však velmi přínosný.

Hráč si může vybrat mezi třemi, respektive čtyřmi typy hry Skirmish (Souboj), Tournament (Turnaj) nebo Splitscreen (Rozdělená obrazovka – verze pro dva hráče). Dodatečnou možností je Special Edition (Speciální edice) – jedná se o zvláštní herní mód, který je zaměřen na obranu vlastního elektronického generátoru proti hordě nepřátel.Miner Wars: Arena menu

Vlastnosti hry a ovládání

Hráč si na začátku kteréhokoli módu vybere vesmírnou loď a obtížnost hry. Loď má několik parametrů, které je třeba během hry neustále vylepšovat. Mezi nejdůležitější patří brnění (životy), energie a štít. Jakmile je hra spuštěna, hráč se objeví se svou lodí na základně. Vznosný název základna by měl být spíše elektrická dokovací stanice, jelikož slouží pouze k dobíjení energie a brnění a případnému respawnu.Dobíjení energie na základně

Herní plocha je velký ohraničený prostor tvaru obdélníku. Jedná se o horní část tělesa, které poletuje někde ve vesmíru. Povrch je pokryt zničitelným materiálem, který je určen k těžbě. Okraje tělesa jsou pak opatřeny nezničitelným materiálem, který má odlišnou barvu od většinové šedé hmoty.

Různě po povrchu jsou rozesety základny všech těžařů. Jakmile začne hra, každá loď začne těžit (ničit) okolní materiál a hledat tak důležité prvky na vylepšení lodi. Pohyb lodi a hlavně těžba spotřebovávají energii, kterou si loď musí znovu načerpat na libovolné základně.

Pohyb je ovládán jako u většiny klasických her – klávesy W, A, S, D zajišťují posun (včetně „úkroků“) a myš slouží k natáčení, střelbě a těžení.

 

Ovládání:

    • Pohyb – W, A, S, D
    • Směr – myš
    • Střelba – levé tlačítko myši
    • Těžba – pravé tlačítko myši
    • Zbraně – alfanumerické 1, 2, 3, 4, 5


Těžba je dle vizualizace založena na nějakém ultrazvukovém rozrušování struktury povrchu. Stisknutím pravého tlačítka myši se totiž zobrazí animované vlnění před lodí, které je doprovázeno zvukem aktivovaného generátoru. Dojde k rozpadnutí povrchu, umožnění postupu terénem a objevení případné suroviny. Při těžbě je možné na krátkou vzdálenost detekovat i skryté suroviny a zefektivnit tak těžbu. Důležité je sledovat zelené šipky, které vždy vedou k umístění surovin. Mezi surovinami – vylepšeními, lze najít brnění (navýší počet životů a doplní stav na maximum), štít (stejná funkce jako u životů), energii (opět obdobný princip jako u předchozích) a jednotlivé zbraňové systémy. Na začátku hráč disponuje pouze kulometem a může si tak svůj arzenál obohatit o rakety, miny, laser nebo plazmový kanón.

Sběrem vylepšení se hráč připravuje na střet s nepřítelem. Během těžby však musí myslet i na to, aby měl dost energie pro návrat. Vzhledem k tomu, že samotný pohyb je velmi nízkoenergetický, tak taková situace snad ani nemůže nastat. Navíc se při kritické hladině energie začne rozrušovat obraz a hráč je tak přímo nucen vrátit se na základnu.Nález suroviny

Speciálním úkazem při hře je Iontová bouře. Pokud se do ní vaše tryskové vozidlo dostane, stačíte akorát povzdechnout. Nezáleží pak téměř na tom, kolik jste měli brnění nebo štítu a začínáte opět od základny.

Souboj

Ať už se opět jedná o jakýkoli herní mód, princip je stejný. Čím více brnění a štítu máte, tím déle vydržíte. Obojí však ubývá velmi rychle a to i v případě, že se úspěšně vyhýbáte protivníkovým střelám.

Zajímavé je bojovat přímo na vlastní základně. Jste tak automaticky napojeni na zdroj životů a energie. Bohužel ani to často nestačí k tomu, abyste ze souboje vyšli jako vítězové.

Těžba

Závěrečné shrnutí

Hra jako taková je zábavná a zajímavá, ale po čase se stává stereotypní. Navíc je v ní několik nedořešených nebo spíše opomenutých věcí.

Popis veškerého ovládání je umístěn v záložce Help. Jedná se sice o přehledné zobrazení a vysvětlení všech prvků, ale nic nenutí hráče záložku navštívit, což je škoda. Štítek Help navíc většinu odradí.

Chybějící zaměřovač neumožňuje přesnou střelbu a to hlavně tehdy, pokud je vlastní loď skryta v oblaku výbuchů nebo je zahalena ochranným štítem po repsawnu případně energetickým oblakem při nabíjení na základně. Tehdy ani nemá význam střílet raketami – než hráč zjistí, kterým směrem míří, tak je buď mrtvý, nebo bez raket. Díky tomu se jeví kulomet jako nejlepší zbraň. Laser a plazma jsou napájeny vlastní energií, což je výhoda i nevýhoda zároveň. Jejich hlavní využití je pak právě při módu, kde hráč brání generátor.Obrana generátoru

Přestože hra nabízí několik herních možností, vše je prakticky stejné. Vyjma speciálního módu Obrana generátoru – zde je pro změnu takové množství akce, že se hráč nestíhá respawnovat. Získávat vylepšení je pak prakticky nemožné.

Otáčení lodi je řešeno velmi houpavým pohybem, který disponuje velkou setrvačností. Jedná se sice o záměr a princip pohybu ve vesmíru, ale onoho „plavání“ mohlo být méně.

Přes mnohé nedostatky se však jedná o příjemnou hru, která velmi připomíná oblíbeného Tunnelera. A pokud budete brát cenu hry jako příspěvek vývojářům na zdárné a kvalitní dokončení hlavního titulu - Miner Wars 2081, pak se nemusíte ani rozhodovat a hru si rovnou pořiďte.

 

 

 

Autor: Jan Juránek  |   Publikováno: 24.9.2012   |   Zobrazeno: 3205x

Značky

Podobné články

Diskuse

Žádosti o rady prosím směrujte do poradny.

Napsat vzkaz

Jméno:
Email:
Opište znaky opačně  e b 2 8 a 3  :
 
Vzkaz:
Souhlasím Tato webová stránka používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s jejich použitím souhlasíte. (Další informace)