Instagram je nyní nově jako plugin pro internetový prohlížeč Google Chrome.
Instagram je takovým novodobým Facebookem. Je tomu dva roky, co vznikl a již po roce působení měl přes deset milionů uživatelů. Po dalších šesti měsících uživatelskou základnu ztrojnásobil. Díky tomuto masivnímu růstu byl připodobňován k sociální síti Facebook. A právě tehdy jej koupila společnost Facebook. Za rekordní miliardu dolarů. Paradoxní je, že v době prodeje byl Instagram nevýdělečnou službou, která byla určena pouze pro uživatele iPhonů. Nový majitel však výrazně zapracoval na vývoji programu a ten je nyní dostupný jak pro většinu telefonů se systémem Android, tak nově také pro uživatele internetového prohlížeče Chrome od Google.
Instagram se dá označit za velmi specifickou sociální síť, určenou pro fotografy a příznivce jejich tvorby. Hlavním cílem sítě a prakticky i jedinou její funkcí, je totiž nahrávání a zveřejňování fotek. Nezáleží ale vůbec na tom, zda jste profesionální fotograf nebo vás focení jen baví. Síť je určena pro všechny a každý si tam vybere svůj prostor zájmu. Povinností dokonce není nahrát byť jedinou fotku. Můžete se registrovat jen za účelem sledování fotek ostatních uživatelů.
Otázka v podnadpisu naráží na použití různých filtrů, přechodů a jiných digitálních funkcí programu. Většina uživatelů totiž neuploaduje fotky v takovém stavu, jak vypadaly po vyfocení. Vestavěnými efekty sníží použitou paletu barev, přidá zrnění nebo vytvoří další vizuální změny. Paradoxem pak je, že nemalé množství uživatelů se pak na podobné fotky dívá s notnou dávkou despektu. Přitom právě taková úprava fotek vychází z originálního konceptu celého projektu.
Služba Instagram byla totiž již v počátku pojata jako pocta instantním fotoaparátům značek Kodak a Polaroid. Ty totiž umožňovaly okamžité vyvolání právě vyfocené fotky. Vyvolání proběhlo prakticky ihned a to na vložený fotopapír. Na něm bylo „tiskové“ pole čtvercového tvaru o velikosti okolo osmi centimetrů. Přístroj ale vytvářel poměrně nekvalitní fotky, jejichž hlavní předností bylo okamžité zachycení situace. Rychlost na jedné straně, nekvalita na straně druhé. Každý fotoaparát fotografiím něco přidal – nádech té či oné barvy, rozostření, zrnění nebo různé šmouhy právě při procesu vyvolávání. Tím vznikl základ efektů právě pro Instagram.
Při použití efektů pak záleží na uživateli, zda má cit pro fotografii a fotí ji již se záměrem následné úpravy či nikoli. V prvním případě vzniká opravdu zajímavý záznam, který dokáže zaujmout. Ve druhém případě, který je bohužel většinový, vznikne při focení pěkná fotka, která je následně znehodnocena špatně zvoleným filtrem.
Princip služby je velmi podobný Twitteru. Uživatelé nahrávají své fotky, které se automaticky řadí a to chronologicky. Žádné jiné rozvrstvení neexistuje. Všechny snímky jsou tak v jedné řadě. Fotky lze doplnit krátkým komentářem, který je ale většinou vynechán. Ostatní uživatelé si dle fotek vyberou, zda daného uživatele chtějí sledovat či nikoli. Zda chtějí pravidelně zobrazovat nové přírůstky vybraných uživatelů ve svém profilu.
Tak se vytvoří síť sledovaných a sledujících. S tím, že tyto množiny se samozřejmě mohou prolínat. Oblíbení uživatelé mají několikanásobně více sledujících oproti sledovaným a poměr se bude neustále zvětšovat. Oproti tomu začátečník si na svého prvního sledujícího bude muset nějakou dobu počkat.
Na počátku byla tato aplikace potažmo síť vyhrazena pouze uživatelům telefonů iPhone. Později byly přidány telefony s operačním systémem Android (verze 2.2 a vyšší). Nyní se tato možnost otevřela pro všechny uživatele internetového prohlížeče Google Chrome. Stačí si stáhnout plugin, zaregistrovat a nahrávat fotky. Ty mohou být vytvořeny z libovolného zařízení.
Krátký návod, jak na instalaci:
- Klikněte na tento odkaz.
- Dále klikněte na modré tlačítko <<+PŘIDAT DO CHROMU>>. Nachází se v pravém horním rohu.
- Potvrďte tlačítkem „Přidat“
- Nyní se stačí přihlásit případně registrovat skrze prohlížeč
Již na počátku článku bylo zmíněno několik zajímavých čísel, která Instagram provázejí prakticky od jeho vzniku. Některá jsou skutečně hodně zajímavá, jiná jsou až neuvěřitelná.
Neuvěřitelný Instagram:
- Počet uživatelů je nyní větší než 80 milionů
- Každou vteřinu je přidáno 58 fotek
- Zároveň se každou sekundu objeví nový uživatel
- Nahraných fotek je odhadem přes čtyři miliardy
- V dubnu 2012 koupila Instagram společnost Facebook za 1 miliardu dolarů
- Společnost měla při prodeji pouhých třináct zaměstnanců
ahoj, můžu se zeptat, jak vkládat fotky do instagram chrome přes počítač ? nikde jsem to nenašla
23.02.13 20:02 reagovat
Můžu dávat fotky na instagram i z počítače?
20.02.13 17:47 reagovat
Dobrý den, ano, samozřejmě. Věnujte v článku zvýšenou pozornost odstavci pod nadpisem: "Jak se stát součástí mimo Android a iPhone?" Jedná se o plugin do internetového prohlížeče Chrome.
21.02.13 09:05 reagovat
Dobrý den, v rámci plug-inu pro Chrome zatím tato možnost nebyla zavedena.
18.03.13 08:15 reagovat