Mujsoubor.cz

Přihlášení

zapomenuté heslo | nová registrace

Zahrejte si OpenTTD pohodlně v prohlížeči

OpenTTDVše začalo kolem roku 1994, kdy slavný Chris Sawyer dokončil jeden ze svých nejskvělejších projektů – hru Transport Tycoon. Hra se stala naprostou legendou a hned po jejím vydání si našla mnoho herních fanoušků a věrných hráčů. Ti si hru natolik zamilovali, že se nesmířili s koncem jejího vývoje a ujali se jej sami. Došlo tak k vytvoření projektu OpenTTD a následně jeho portaci pro internetové prohlížeče.

 

Co je vlastně TT?

Originální cover hry Transport TycoonTransport Tycoon je sice herní stálicí, ale neuškodí ve zkratce připomenout její rysy a herní principy. Cílem hry je vybudovat prosperující a úspěšnou transportní společnost, která tak překoná a zničí okolní konkurenci.

Hráč začíná téměř na zelené louce a musí zajistit dopravu osob a nákladu mezi továrnami, zastávkami a jednotlivými městy. K tomu je zapotřebí rozšířit nebo kompletně vybudovat síť komunikací. K dispozici je lodní, letecká, silniční a železniční doprava. Hráč musí pracovat s omezeným rozpočtem, který může v případě nesnází navýšit bankovní půjčkou. Primárně ale musí pracovat s vlastním příjmem.

Důležitými aspekty hry jsou mechanismy plynoucí z reálného světa – naštvete obyvatele města a nové letiště si zde nepostavíte, jelikož nedostanete povolení od stavebního úřadu. Pokud nebudete regulovat ceny dle konkurence, nic nevyděláte, ztratíte i stávající zákazníky a nakonec celou hru. Hráč také musí mít na paměti udržování co nejvyšší rychlosti, bezpečnosti a kvality přepravy. Tyto parametry jsou totiž sledovány a dle nich jsou přidělovány nebo naopak nepřidělovány další zakázky. Jakmile se hráči podaří ustát velmi těžký začátek, je téměř jisté, že hru vyhraje – respektive zbaví se konkurence. Ovšem tím zábava a požitek ze hry nekončí, stále je potřeba budovat rozšiřovat a hlavně vydělávat. Peněz není nikdy dost…

Historie legendárního Transport Tycoon

Transport Tycoon DeluxePo uvedení hry na trh v roce 1994 se strhla obrovská vlna nadšení a na jejím vrcholu se vezl Chris a jeho TT. Hráčů přibývalo a Chris proto začal pracovat na mnohých nedostatcích, které hra měla. Základním nedostatkem byla nepřítomnost herního editoru. Ten byl hlavní novinkou speciální verze hry, která vyšla o rok později pod názvem Transport Tycoon Deluxe. Hráči i vývojáři byli hrou stále nadšeni a tak se začalo pracovat na dalším dílu. Jenže při vývoji nového enginu se Chris zamiloval do do horských drah a zábavních parků obecně a výsledkem bylo opuštění TTD a přechod na úplně jinou hru, i když se zachovaným herním principem a základními herními rysy.

Hra pomalu upadala v zapomnění, ale s tím se nesmířili skalní hráči a fanoušci. A tak byl roku 2003 oznámen záměr hru obnovit za použití reversního inženýrství. A to hned z několika důvodů – hru bylo třeba oprostit od platformy DOS, která byla značně limitující. Pro budoucí správu, vývoj a udržování hry bylo zapotřebí vytvořit vlastní kód, který by nepodléhal autorským právům a autoři tak nezavdávaly příčinu možným problémům. Pro snadné portování na další herní platformy pak byl nový zdrojový kód jasnou volbou. A tak se v roce 2004 objevila nová verze hry. Byla volně přístupná a díky tomu si také vysloužila svůj název – OpenTTD. Na hře se po jejím vydání kontinuálně pracovalo a tak i v současnosti vychází pravidelné updaty a hra je neustále aktualizována.

Novinky v rámci OpenTTD

OpenTTD zachovává kompletní herní princip původní hry, ale využívá moderních možností v jejich zobrazení. Mimo to navíc hru rozšiřuje a to prakticky po všech stránkách. Ať už fyzicky – zvětšení herní mapy až na 64 násobek, nebo přidáním nových možností, objektů a herních vychytávek. Na závěr nesmíme opomenout zjednodušení ovládání celé hry a zpříjemnění herního zážitku (drag & drop systém, automatické scrollování mapy, procházení menu pomocí kolečka myši, řazení seznamů dle různých kritérií a mnoho dalšího).OpenTTD - pohled na hru

Zde je malý seznam vylepšení a změn:

  • Větší mapy (až 64x)
  • Stabilní multiplayer až pro 255 hráčů
  • Dynamické vytváření názvů měst v mnoha jazycích
  • Kanály, zdvihadla a akvadukty
  • Zvětšené a prodloužené mosty
  • Lepší práce s vozidly
  • Podpora IPv6 a IPv4
  • Kompletně vylepšena letiště
  • Vlakové stanice již nejsou pouze jednodruhové

Pojďme s OpenTTD na internet!

Přesně to si řekl Aleksander Guryanov a převedl kód v C do JavaScriptu, aby umožnil opravdu komukoli užít si herní kvality OpenTTD respektive samotného TTD. Portace probíhala skrze projekt Emscripten. Pomocí něj došlo ke kompilaci LLVM (Low Level Virtual Machine) kódu právě do zmíněného JavaScriptu. Pokud tedy vlastníte alespoň trošku obstojný počítač a slušné internetové připojení, můžete si užívat hry OpenTTD kdykoli a kdekoli. Stačí dvakrát kliknout a jste přímo ve hře. V ní na vás čeká plnohodnotná verze OpenTTD, se všemi svými možnostmi. Hru si určitě vyzkoušejte na stránkách http://play-ttd.com/.

Autor: Jan Juránek  |   Publikováno: 20.9.2012   |   Zobrazeno: 4710x

Značky

Podobné články

Diskuse

Žádosti o rady prosím směrujte do poradny.

Napsat vzkaz

Jméno:
Email:
Opište znaky opačně  7 0 f 1 3 c  :
 
Vzkaz:
Souhlasím Tato webová stránka používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s jejich použitím souhlasíte. (Další informace)